دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم معارفه معاون علمی رئیس جمهور؛

افشین: در معاونت علمی تصدی‌گری نمی‌کنم/ ضرورت توجه به دانش‌آموزان

افشین: در معاونت علمی تصدی‌گری نمی‌کنم  ضرورت توجه به دانش‌آموزان
معاون جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه در معاونت علمی تصدی‌گری نمی‌کنم، گفت: دانش‌آموزان موتور پیشران هستند که باید به آنها توجه شود؛ درصدد توجه به این قشر در معاونت علمی هستیم.
کد خبر : 927447

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، حسین افشین امروز در آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد سخنرانی کرد.

وی درباره رفاقت با دهقانی فیروزآبادی معاون سابق علمی رئیس جمهور سخن گفت و افزود: سخت‌ترین اتفاقی که در این انتخاب رخ داد این بود که بنده جایگزین دکتر دهقانی شدم؛ وی فردی دانشمند، فرهیخته، اخلاق مدار و بدون حاشیه است.

معاون جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: هر کسی در موقعیت معاون علمی قرار می‌گیرد نباید وارد منازعات سیاسی شود همانطور که معاونان پیشین، این اصل را حفظ کردند. 

وی با بیان اینکه خوشحالم؛ زیرا معاونت علمی را زمانی تحویل گرفته ام‌ که به بلوغ رسیده است، عنوان کرد: اگر در دوره بنده پیشرفتی در معاونت علمی صورت بگیرد به همین دلیل بلوغ بوده و اگر چنین نشد، قطعاً مقصر هستم.

افشین تاکید کرد: سیاست من در معاونت علمی این است که تا جایی که می‌شود، هیچ کجا تصدی گری نکنم.

وی افزود: رئیس جمهور در جلسه‌ای به من تاکید کرد که «من فراتر به معاونت علمی نگاه می‌کنم و معاونت باید بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری باشد».

افشین اعلام اینکه یک بخش از معاونت علمی را حتماً به بخش دانش آموزی اختصاص خواهم داد، تصریح کرد: بنده معتقدم دانش آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش آموزی می‌گذرد؛ باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته