دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط مرکز فضای مجازی انجام شد؛

عرضه چت‌بات هوش مصنوعی اربعین در پیام‌رسان‌های داخلی

عرضه چت‌بات هوش مصنوعی اربعین در پیام‌رسان‌های داخلی
در دومین جلسه ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی مصوبات مهمی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی (ع) تصویب شد.
کد خبر : 927173

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی به منظور هم افزایی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) با حضور دستگاه ها، اپراتورها، پیام رسان‌های داخلی، بخش خصوصی و فعالان این حوزه برگزار شد.

در این جلسه در خصوص استفاده از ظرفیت این گردهمایی بزرگ مذهبی در جهان برای رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین و شهادت اسماعیل هنیه تاکید شده و درباره محور‌های بهداشت اربعین، اخبار خلاف واقع، مشکلات حمل و نقل زائران، بررسی خدمات ارتباطی از طریق اپراتور‌ها و پیام رسان‌های داخلی و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اتصال گروه‌های فرهنگی به کمیته‌های فعال در ستاد اربعین

بنابراین گزارش، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با تاکید بر اهمیت اتصال گروه‌های فرهنگی به کمیته‌های فعال در ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی گفت: مقابله با اخبار جعلی و خلاف واقع یکی از مهمترین دغدغه‌های ستاد اربعین کشور است که به همین منظور تمهیداتی جهت انتشار اخبار صحیح، سریع و اطلاعات دقیق از نیاز‌های زائران صورت گرفته است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در این گردهمایی استفاده کرده و از تمام توان ملی برای خدمت رسانی به زائران به شکل مطلوب استفاده شود.

همگرایی در ارائه خدمات به زائران حسینی (ع) در کشور

همچنین حمیدرضا زندی رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اهمیت همگرایی در ارائه خدمات ارتباطی توسط اپراتور‌ها و پیام رسان‌های داخلی گفت: با توجه به برنامه‌ها و خدماتی که هر یک از اپراتور‌ها و پیام رسان‌های داخلی کشور برای کمک به زائران در نظر گرفته اند باید برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم، این خدمات تجمیع شود.

وی با بیان این که خدمات اپراتور‌های همراه اول، رایتل و ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی آنها به زائران ارائه خواهد شد که خدمت ویژه به معلولین نیز امسال به این خدمات اضافه شده است، تاکید کرد: در ۱۵ نقطه مسیر راهپیمایی سه اپراتور در عراق مستقر خواهند شد و در مبادی هفتگانه مرزی، خدمات زیرساختی توسط اپراتور‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی با توجه به برنامه‌های سه اپراتور اعلام کرد: طی هماهنگی صورت گرفته به دنبال ارائه تعرفه ارتباطات کمتر از همتای عراقی توسط اپراتور‌ها در ایام اربعین حسینی (ع) هستیم و این اپراتور‌ها در حال پیگیری مجوز‌های لازم جهت ارائه خدمت هستند.

رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی به ویژگی‌های شعار اربعین امسال با عنوان «کربلا طریق الاقصی» و همچنین پویش «هر موکب یک پرچم فلسطین و هر زائر یک چفیه» اشاره کرد و افزود: پرداختن به مساله فلسطین و شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه از جمله محتوا‌هایی است که توسط فعالان فرهنگی و انسان رسانه‌ها در اربعین حسینی (ع) به آن تاکید خواهد شد تا صدای مردم مظلوم فلسطین از طریق این گردهمایی بزرگ مذهبی به گوش جهانیان برسد.

راه اندازی چت بات هوش مصنوعی مرکز ملی فضای مجازی در پیام رسان‌های داخلی

در پایان این جلسه، مصوب شد تا پیام رسان‌های داخلی علاوه بر ارائه خدمت تماس تصویری مشابه سال‌های گذشته، سرویس مکان محور که حدود ده‌ها مسجد، موکب و هیات را به صورت محلی ثبت کرده و با عنوان «اطراف من چه خبر» فعال کنند. همچنین خدمت ارز اربعین و سرویس خدمات بدون اینترنت به زائران ارائه شود.

دستیار هوشمند اربعین با عنوان «دستیار زائر» که با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی به زائران ارائه می‌شود نیز بر روی این سکو‌ها در دسترس خواهد بود و خدمت اطلاعات گمشدگان، جای موکب ایرانی‌ها و مکان‌های دارای وای فای از جمله خدمات پیام رسان‌ها در زمان اربعین حسینی (ع) است.

ارائه اینترنت با قیمت مناسب، تجمیع و نشر محتوا‌های فاخر، نمادسازی و راه اندازی کمپین‌های فرهنگی با تاکید بر وحدمت مسلمانان جهان، مقابله با اخبار جعلی و خلاف واقع و فعال سازی ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در کشور از جمله مصوبات این ستاد بود.

گفتنی است؛ در ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی، نمایندگان وزارت ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اربعین کشور، سازمان تبلیغات، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری تهران، خانه مداحان، تبیان، سازمان اوج و پیام رسان‌های ایتا، بله، آی گپ و اپراتور‌های ایرانسل، رایتل و همراه اول و جمعی از فعالان فرهنگی حوزه فضای مجازی حضور داشتند و دیدگاه‌ها و خدمات مجموعه خود را به منظور هم افزایی بیشتر ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته