دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با ابداع فناوری جدید؛

شارژ کامل گوشی هوشمند تنها در پنج دقیقه 

شارژ کامل گوشی هوشمند تنها در پنج دقیقه 
یک شرکت فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند قصد دارد از جدیدترین فناوری خود در عرصه شارژ تلفن همراه رونمایی کند.
کد خبر : 926913

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از IE، عرصه فناوری جهانی در حال حاضر با پیشرفت‌های متعدد پیرامون باتری‌ها رو به روست؛ باتری‌های لیتیوم یون، باتری‌های پتاسیم یون، باتری‌های حالت جامد، شارژ سریع، طول عمر و غیره از جمله اصطلاحاتی رایج در دنیای فناوری هستند.

اکنون شرکت چینی «Realme» بازیگر مطرح در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، در آستانه رونمایی از یک پیشرفت قابل توجه در فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند قرار دارد و می‌خواهد در جشنواره سالانه «۸۲۸ Fan Festival» خود که از ۱۳ تا ۱۵ آگوست در شنژن چین برگزار می‌شود، سریع‌ترین راه حل شارژ جهانی را ارائه دهد.

در حالی که هیچ افشای رسمی در مورد راه حل موفقیت آمیز این شارژ صورت نگرفته است، اما گمانه زنی‌ها حاکی از یک جهش قابل توجه است. استاندارد فعلی صنعت برای شارژ تلفن‌های همراه هوشمند ۲۴۰ وات است، اما بر اساس گزارش‌ها گفته می‌شود فناوری شارژ جدید Realme می‌تواند باتری را با سرعت باورنکردنی ۳۰۰ وات شارژ کند!

به گفته کارشناسان، این فناوری می‌تواند یک باتری گوشی هوشمند را در کمتر از سه دقیقه، از صفر درصد تا ۵۰ درصد شارژ برساند. علاوه بر این، باتری گوشی ممکن است تنها در حدود ۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود که یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با فناوری‌های شارژ سریع موجود قلمداد می‌شود.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که Realme می‌خواهد چهار نوآوری اختصاصی را در طول جشنواره خود راه اندازی کند که احتمالا به فناوری باتری، قدرت شارژ، اندازه مبدل و طراحی کاهش توان مربوط می‌شوند.

این قابلیت شارژ سریع می‌تواند با کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز برای شارژ گوشی‌های هوشمند، راحتی و بهره وری کلی کاربران را بدون توقف طولانی مدت، افزایش و کاربران را از طولانی شدن فواصل شارژ نجات دهد.

با این حال، فناوری شارژ سریع نیز عاری از نقص نیست. شارژ با سرعت بالا، گرمای بیش از حد متوسط تولید می‌کند که می‌تواند موجب تسریع فرسودگی سلول‌های باتری و کاهش طول عمر کلی آنها شود.

اما خطر جدی تر، مساله گرمای بیش از حد است. اگر به درستی مدیریت نشود، فناوری شارژ سریع می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند، ایجاد اتصال کوتاه یا حتی آتش سوزی شود.

بنابراین، پیش بینی می‌شود Realme تقاضا برای شارژ سریع و طول عمر باتری‌ها را متعادل کند.

با این وجود، فناوری شارژ سریع پیش بینی شده می‌تواند یک تغییر دهنده بازی در صنعت گوشی‌های هوشمند شود. چشم انداز شارژ باتری گوشی تنها در ۵ دقیقه، هیجان انگیز است و می‌تواند نحوه تعامل ما با دستگاه‌های تلفن همراه خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته