دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با پذیرش قوانین؛

اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد

اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد
ترکیه پس از ۹ روز مسدود بودن اینستاگرام و پذیرفتن قوانین این کشور، دسترسی به این شبکه اجتماعی را بازیابی می‌کند.
کد خبر : 926912

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ترکیه اعلام کرد دسترسی به پلتفرم رسانه اجتماعی اینستاگرام را پس از توافق این شرکت با مقامات برای رسیدگی به نگرانی های دولت، دوباره برقرار کرده است.

ترکیه در تاریخ ۲ اوت دسترسی به این پلتفرم رسانه های اجتماعی را به دلیل عدم رعایت "قوانین و مقررات" این کشور و حساسیت های عمومی مسدود کرد.

یک مقام ارشد ترکیه اینستاگرام را به مسدود کردن پست های تسلیت ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه فلسطینی حماس متهم کرد.

ترکیه حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرده، خواستار آتش بس فوری شده و از آنچه حمایت بی قید و شرط غرب از اسرائیل می خواند، انتقاد کرده است.

این ممنوعیت ۹ روزه باعث اعتراض کاربران و کسب و کارهای کوچکی شد که از طریق این پلتفرم به مشتریان خود دسترسی پیدا می‌کردند.

براساس گزارش پایگاه داده «استاتیستا» (Statista)، ترکیه با بیش از ۵۷ میلیون کاربر، پس از هند، ایالات متحده، برزیل و اندونزی در رتبه پنجم جهان از نظر میزان استفاده از اینستاگرام قرار دارد.

عبدالقادیر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: در نتیجه مذاکراتمان با مقامات اینستاگرام و پس از آنکه آن‌ها قول دادند خواسته ‌های ما در مورد جرایم کاتالوگ و سانسور کاربران را برآورده کنند. ما مسدودیت دسترسی به این پلتفرم را برداشتیم.

جرایم کاتالوگ در قوانین ترکیه شامل اقداماتی مانند قتل، تجاوز جنسی، قاچاق مواد مخدر، سو استفاده و شکنجه است.

اورال اوغلو گفت: دستاوردهای مهمی در افزایش امنیت در محیط دیجیتال در ترکیه، انطباق قانونی، حفاظت از حقوق کاربران و توسعه مکانیسم بازرسی عادلانه به دست آمده است.

اورال اوغلو گفت: شرکت مادر اینستاگرام متا موافقت کرده است که قوانین ترکیه را رعایت کند و از حذف موثر پست ها و محتوا در صورتی که حاوی عناصری از جرایم خاص یا تبلیغات تروریستی باشند، اطمینان حاصل کند.

اینستاگرام در تماس با رویترز بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

نت بلاکس اعلام کرد: معیارهای زنده نشان می دهد که اینستاگرام پس از محدودیت سراسری که ۹ روز به طول می انجامد، در میان ارائه دهندگان اصلی اینترنت ترکیه احیا می شود. در سال های اخیر این طولانی ترین ممنوعیت یک پلتفرم رسانه های اجتماعی بزرگ در ترکیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته