مزیتهای کسب و کارهای کوچک و آینده آنها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک، هر کارآفرینی باید ویژگیها و مشخصهها و پتانسیلهای کسب و کارهای کوچک را بشناسد و درک کند.
نگاه تحلیلگرانه به کسب و کارهای کوچک، باعث میشود تا به جای اینکه به اشتباه فکر کنیم که سرنوشت هر کسب و کار کوچکی بزرگ شدن است، برای تحقق پتانسیلهای کسب و کارهای کوچک بکوشیم.
همانطور که قرار نیست همه کارخانههایی که خودرو سواری تولید میکنند، پس از رشد، اتوبوس و کامیون تولید کنند، یا تولیدکننده لباس کودک، پس از رشد، لباس بزرگسال تولید کند، یا یک تئاتر پرطرفدار، پس از آنکه مورد استقبال قرار گرفت، به یک فیلم سینمایی تبدیل شود، سرنوشت هر کسب و کار کوچکی هم الزاماً بزرگ شدن آن (یا بزرگ شدن محصولات و خدماتش) نیست.
در واقع پتانسیلها و فرصتهای کسب و کارهای کوچک است که از یک سو میتواند برای کارآفرینان و از سوی دیگر برای سیاستگذاران، مفید و مورد استفاده باشد.
طبیعی است که نکات منفی و نقاط ضعف هم وجود دارند و هر وقت از فرصتی حرف میزنیم، تهدیدهایی هم هستند. اما نظر به مغفولماندن نسبی جنبههای مثبت کسب و کارهای کوچک،نقاط قوت و ضعفی دارد.
بر خلاف بسیاری از فرهنگها و اقتصادها، که کارآفرینی در آن، یک سبک زندگی است و آغاز دارد و پایانی ندارد و دائماً فرصتهایی برای رشد و پیشرفت و بهبود ایجاد میکند، برای بسیاری از ما، کارآفرینی یک تب است.
بیش از آنکه فرایند کارآفرینی برای ما جذاب باشد، دستاوردهای کارآفرینی برایمان مهم است. پروژه کارآفرینی از این جهت میتواند عنوانی معنادار باشد که بسیاری از کسانی که سودای کارآفرینی را در سر دارند، درست مانند یک پروژه، نقطه شروع و پایان مشخصی را برای کارآفرینی در نظر میگیرند و منتظر هستند تا پروژه کارآفرینی به پایان برسد و بتوانند از میوههای این تلاش استفاده کنند و در سایه دستاوردهای آن بیاسایند.
انتهای پیام/