دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۸۶)؛

نخستین سمعک مجهز به هوش مصنوعی در جهان/ درک گفتار ۵۳ برابر افزایش یافت

نخستین سمعک مجهز به هوش مصنوعی در جهان  درک گفتار ۵۳ برابر افزایش یافت
نخستین سمعک مجهز به هوش مصنوعی در جهان می‌تواند درک گفتار توسط افراد کم شنوا را ۵۳ برابر افزایش می‌دهد.
کد خبر : 926383

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شرکت تولیدکننده سمعک سونووا با ۷۷ سال سابقه در این حوزه اعلام کرده است که درک گفتار در محیط‌های پر سر و صدا بزرگ‌ترین مشکل افراد مبتلا به کم شنوایی است.

آن‌ها پس از قرار دادن «فناک آئودیو اینفینیو» دراین آزمایش که یک سمعک پیشرفته هوش مصنوعی است،  به ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بالینی خود، کمک کردند گفتار واضح را از نویز پس‌زمینه جدا کنند و به پیشرفت چشمگیری در این زمینه دست پیدا کردند.

آرند کالدوفسکی از گروه سونووا بر اهمیت پرداختن به مشکل گفتار در صدا در توسعه سمعک تاکید کرد. او اشاره کرد که بهبود این جنبه برای افزایش کیفیت زندگی میلیون‌ها فرد مبتلا به کم شنوایی حیاتی است.

با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در دهه گذشته، کاربران هنوز برای درک مکالمات در محیط‌های پر سر و صدا مانند حمل و نقل عمومی یا رستوران‌ها تلاش می‌کنند. کالدوفسکی ابراز اطمینان کرد که فناوری جدید سونووا  تفاوت قابل توجهی برای افراد نیازمند ایجاد خواهد کرد.

«فناک آئودیو اینفینیو» یکی از محصولات خانواده راه حل‌های نوآورانه‌ای است که به تازگی توسط سونووا منتشر شده است. به گفته اندی ونلانتن، رئیس جهانی تحقیق و توسعه برای ابزار‌های شنوایی، این محصول به عنوان بزرگ‌ترین گروه تا به امروز نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در نبوغ فناوری است.

آخرین تکنولوژی سمعک: «فناک آئودیو اینفینیو»

توسعه پلتفرم فوناک اودئو اینفینیو با سرمایه گذاری قابل توجه در فناوری سال‌ها طول کشید تا به چنین نتایج چشمگیری دست پیدا کند. همان طور که پیش‌تر گفته شد، ده سال گذشته پیشرفت‌هایی را نشان داد؛ اما هنوز نتوانسته محصولی تولید کند که اساسی‌ترین نیاز مصرف کننده را برطرف کند.

در راستای این هدف، یک شبکه عصبی عمیق قدرتمند (DNN) در یک سمعک پیاده سازی شد که آن‌ها را ملزم به طراحی «دیپ سونیک» (DEEPSONIC) کرد، یک تراشه ویژه که بر روی هوش مصنوعی بلادرنگ برای تشخیص صدا‌های ناخواسته از گفتار مورد نظر در فناوری «فناک آئودیو اینفینیو» سرمایه گذاری می‌کند.

به طور کلی، پلتفرم فوناک به تراشه جدید و فوق سریع پونک فوناک‌ ای آر‌ ای متکی است و به عنوان نخستین تراشه‌ای که فناوری دوتراشه را ادغام می‌کند، خط تولید را تقویت می‌کند.

هوش مصنوعی و دیپ سونیک معماری محاسباتی بهینه شده توسط شبکه‌های عصبی عمیق قدرتمند را فراهم می‌کند که مشکل گفتار در صدا را حل می‌کند. این تراشه با ۵۳ برابر قدرت پردازشی، در عملکرد خود اساسا از دیگر تراشه‌های کمک شنوایی مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در بازار جدا می‌شود و قابلیت تشخیص گفتار را بهبود می‌بخشد.

یک جهش بزرگ در فناوری سمعک

طبق اخبار منتشر شده، سونووا در طول عمر ۷۷ ساله خود در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری در این صنعت از جمله فناوری میکروفون جهت دار، اتصال بلوتوث، ابزار‌های قابل شارژ و استفاده از هوش مصنوعی برای تناسب شخصی قرار داشته است.

هوش مصنوعی به نوآوری در صنایع مختلف ادامه می‌دهد و به همین ترتیب، انسان مجبور شده معماری را به روز کند تا از این ابرقدرت الهام گرفته از مغز انسان استفاده کند. بنابراین، در فناوری سمعک عصر جدیدی آغاز شده است.

سونووا بالاخره از بزرگ‌ترین مانع پیش روی کسانی که به سختی می‌شنوند عبور کرده است و حالا آن‌ها می‌توانند راحت‌تر در محیط‌های شلوغ با دیگران ارتباط برقرار کنند.

این گزارش از پایگاه اینترنتی اینترستینگ اینجینیرینگ به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته