دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی ستاد علوم شناختی؛

نفر برتر دهمین دوره مسابقه ملی «دانش مغز» معرفی شد

نفر برتر دهمین دوره مسابقه ملی «دانش مغز» معرفی شد
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی نفر برتر دهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی «دانش مغز» را انتخاب و معرفی کرد.
کد خبر : 925882

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفر برتر دهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی «دانش مغز» تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معرفی و انتخاب شد.

نفر برتر دهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی «دانش مغز» تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با برگزاری مرحله نهایی این رویداد علمی انتخاب و معرفی شد.

دراین مرحله ازمسابقه ملی دانش مغز، محدثه ساعدی گرمی از دبیرستان فرزانگان شهر گرمی استان اردبیل رتبه نخست را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده کشورمان برای رقابت های «دانش مغز» ۲۰۲۴ در آمریکا انتخاب و معرفی شد.

مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات دانش آموزی دانش مغز با شرکت سی و هفت دانش آموز برگزیده مرحله نخست این رویداد روز جمعه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن و خانواده دانش آموزان شرکت کننده برگزار و با اهدای مدال‌های طلا، نقره، برنز و لوح تقدیر از دانش آموزان مرحله نهایی تقدیر به عمل آمد.

ایران به عنوان یکی از کشور‌های پر افتخار این مسابقات، تاکنون در نه دوره از مسابقات جهانی Brain Bee شرکت کرده و در پنج دوره جزو پنج رتبه برتر مسابقات بوده است. نفر برگزیده ایران سال گذشته توانست مقام سوم مسابقات جهانی را کسب کند.

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی درسطح جهانی است که بستر‌های و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی درسطح کشور‌ها را فراهم می‌کند.

هدف از برگزاری مسابقه بین المللی دانش آموزی «دانش مغز» ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکرد‌ها و ساختار آن، پرورش استعداد‌های جوان، استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب است.

این مسابقات سالانه دربیش از۱۵۰ مرکز و۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و برگزیدگان، هرساله دریک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دکترعلی شهبازی مسئول کمیته دانش آموزی مسابقات گفت: سالیانه سه هزار دانش آموز ۱۳ تا ۱۸ ساله از مدارس کشور در مرحله اول این مسابقات شرکت می‌کنند و نفرات برگزیده به مرحله نهایی کشوری راه می‌یابند و برگزیدگان مرحله اول و دوم این مسابقات هر ساله دوره‌های کوتاه مدت آموزشی تئوری و عملی را با همکاری اساتید پایه و بالینی علوم اعصاب می‌گذرانند.

مسابقات ملی دانش آموزی «دانش مغز» در ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته