دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی در عصر چالش‌های نوظهور (۸)؛

معاون علمی رئیس جمهور باید به توانمندی داخل در حد اعلا باور داشته باشد

معاون علمی رئیس جمهور باید به توانمندی داخل در حد اعلا باور داشته باشد
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو گفت: کسی که بخواهد معاون علمی رئیس جمهور شود نیاز است باور به توانمندی داخل را در حد اعلا داشته باشد تا از این ظرفیت در حل مسائل سایر دستگاه‌ها استفاده کند.
کد خبر : 925747

عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری آنا درباره ویژگی های معاون علمی رئیس جمهور گفت:
در عمده دستگاه‌های دیگر آن چه به مدیر جدید به ارث می‌رسد بخش زیادی از جنس مسئله و مشکل است، اما در حوزه علم و فناوری از جنس ظرفیت و فرصت است.

وی افزود: بنابراین کسی که بخواهد معاون علمی رئیس جمهور شود نیاز است باور به توانمندی داخل را در حد اعلا داشته باشد تا از این ظرفیت در حل مسائل سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو، نگاه توسعه‌ای اینجا نیاز است. در دستگاه‌های دیگر همین که مدیر بتواند نظم و نظامی بدهد و مجموعه را نگه دارد شاید کارنامه خوبی باشد، اما در فضای توسعه علمی نیاز است نگاه کاملا توسعه دهنده باشد.

احمدوند افزود: نیاز است تعاملات جدی با سایر دستگاه‌ها وجود داشته باشد چرا که بستری که این توانمندی‌ها عملیاتی و اجرایی شود عموما در حوزه ماموریتی سایر دستگاه هاست، ظرفیت در شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود، اما طبیعتا این ظرفیت باید در وزارت نفت، نیرو و جهاد و بهداشت و بیاید و در این عرصه هاست که باید عملیاتی شود بنابراین نیاز به تعاملات جدی با سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این چند ویژگی نیاز است در معاونت علمی در حد اعلا وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته