دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی در عصر چالش‌های نوظهور (۴)؛

علم و عمل دو کلید اصلی انتخاب معاون علمی 

علم و عمل دو کلید اصلی انتخاب معاون علمی 
 مدیر یک خانه خلاق گفت: ما به فردی نیاز داریم که درباره اکوسیستم‌های مختف دنیا پژوهش کرده باشد و علاوه بر کار علمی از نظر عملیاتی نیز صاحب تجربه باشد
کد خبر : 925248

مهران آقایی مدیر خانه خلاق مهروتک در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا موفقیت و پیشرفت در حوزه علم و فناوری را حاصل اعتماد به تجربه‌های موفق در دنیا دانست و گفت: باید به ساختار‌هایی در جهان همچون آمریکا و هلند که قبلا امتحان‌شان را پس داده و این زیست بوم را توسعه داده‌اند و توانستند استارتاپ‌های میلیارد دلاری را ایجاد کنند توجه کنیم.

وی ادامه داد: پس ما نیاز نیست که چرخ را از اول اختراع کنیم و فقط کافی است مدل‌هایی که در دنیا هست را مطالعه کنیم و باور داشته باشیم که توانایی پیشرفت در حوزه علم و فناوری را داریم. 

آقایی در ادامه ویژگی‌هایی را برای معاون علمی موفق در دولت چهاردم به منظور پیشبرد اهداف علمی در کشور ذکر کرد و گفت: ما شخصی را به عنوان معاون علمی می‌خواهیم که به روز باشد و دارای تحصیلات با مدرک درجه یک باشد. 
 
مدیر خانه خلاق مهروتک تجربه عملیاتی معاون علمی و فناوری را به عنوان شاخص مهم عنوان کرد و افزود: معاون علمی آینده باید نسبت به اکوسیستم‌های نوآوری جهان شناخت داشته باشد و یک ادم صرفا علمی نباشد، زیرا چنین شخصیتی در جریان ظرافت‌های موضوع نیست باید عملیاتی باشد و تجربه حضور در یک استارتاپ را داشته باشد.

آقایی خاطر نشان کرد: ما به فردی نیاز داریم که درباره اکوسیستم‌های مختف دنیا پژوهش کرده باشد و علاوه بر کار علمی از نظر عملیاتی نیز صاحب تجربه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته