دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 11:37
المپیک پاریس

سابریست های ایران باز هم به مدال نرسیدند/ مسابقه فلاح به فردا موکول شد

سابریست های ایران باز هم به مدال نرسیدند  مسابقه فلاح به فردا موکول شد
تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان در حالی که در یک قدمی اولین مدالش در المپیک بود باز هم به این مدال نرسید.
کد خبر : 925095

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم فناوری آنا، امروز در پنجمین روز از مسابقات المپیک در رشته های قایقرانی، تنیس روی میز، شمشیربازی نمایندگان کشورمان به میدان رفتند. 
قایقرانی

*زینب نوروزی و مهسا جاور در فینال C قایقرانی روئینگ دو نفره سبک‌وزن بانوان المپیک 2024 پاریس با ثبت زمان 7:14.32 در گروهش چهارم شدند و در رده‌بندی کلی در رده شانزدهم قرار گرفتند.

*فاطمه مجلل در مرحله نیمه نهایی C/D ـ گروه اول قایقرانی روئینگ تک‌نفره بانوان المپیک 2024 پاریس با ثبت زمان 8:06.23 در گروهش ششم (آخر) شد و به فینال D راه یافت که بدین ترتیب برای قرار گرفتن بین رده‌های نوزده تا بیست و چهارم بار دیگر به آب خواهد زد.

تنیس روی میز

در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس نوشاد عالمیان از ساعت ۱۱ امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه) به وقت محلی در ورزشگاه سود پاریس آره‌نا به مصاف هاریموتو دارای رنگ ۹ جهان از ژاپن رفت که با شکست در این دیدار از حضور در یک‌هشتم نهایی بازماند.
 
نوشاد عالمیان که در اولین مسابقه‌اش با نتیجه ۴ بر یک اوموتایو از نیجریه را شکست داده بود، در این دیدار در رقابتی زیبا، حساس و نفس‌گیر با نتیجه مجموع ۴ بر ۲ و با نتایج (۱۱ بر ۸، ۶ بر ۱۱، ۲ بر ۱۱، ۷ بر ۱۱، ۱۱ بر ۵ و ۷ بر ۱۱) مغلوب حریف ژاپنی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پیش از این ندا شهسواری و نیما عالمیان با شکست مقابل حریفانشان از گردونه مسابقات کنار رفته بودند تا بدین ترتیب پرونده کاروان تنیس روی میز ایران در این دوره از بازی‌های المپیک بسته شود.

شمشیربازی

تیم ملی شمشیربازی ایران شامل محمد رهبری، فتوحی، باهر و علی پاکدامن در دیداری نفسگیر و تماشایی برابر آمریکا یکی از قدرتمندترین تیم‌های دنیا با نتیجه 44-45 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

مسابقات تیمی در 9 راند برگزار می‌شود و در نهایت تیمی که به 45 امتیاز برسد برنده می‌شود.

فتوحی 5 - درشوییتس 4
پاکدامن 5 - سارون 5
رهبری 5 - هیچکاک 4
فتوحی 0 - سارون 7
(پس از این راند فتوحی با ارسباران باهر تعویض شد)
رهبری 5 - درشوییتس 5
پاکدامن 7 - هیچکاک 5
رهبری 5 - سارون 5
ارسباران 3 - هیچاک 5
پاکدامن 8 - درشوییتس 4

تیم ایران برای رسیدن به فینال و قطعی کردن مدال نقره باید مجارستان را از پیش رو برمی‌داشت اما موفق به این کار نشد. ایران با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۳ شکست خورد. به این ترتیب تیم ملی سابر ایران برای رسیدن به مدال برنز باید با فرانسه رقابت کند.

در بازی دوم مرحله نیمه نهایی کره‌جنوبی با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ مقابل فرانسه پیروز شد و به فینال راه یافت.

رقابت کسب مدال برنز  بین ایران و فرانسه ساعت ۲۱ و فینال ساعت ۲۲ به وقت ایران برگزار می‌شود.

نتیجه بازی به شرح زیر است:
ایران - مجارستان

علی پاکدامن: ۱۳ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد.
محمد رهبری: ۱۵ امتیاز گرفت و ۱۸ امتیاز از دست داد.
فرزاد باهر: ۱۵ امتیاز گرفت و ۱۷ امتیاز از دست داد.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران شامل محمد رهبری، فتوحی، باهر و علی پاکدامن در دیداری که جو وحشتناک ورزشگاه به نفع میزبان بود برابر فرانسه با نتیجه 45-25 شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

علی پاکدامن 4 - آپیتی 5 
فرزاد باهر 0 - پاتریس 5
محمد رهبری 4 - پیانفتی 5

فرزاد باهر 1 - آپیتی 5
علی پاکدامن 6 - پیانفتی 5 
محمد رهبری 5 - پاتریس 5
 
فرزاد باهر 2 - پاتریس 5 
محمد رهبری 2 - آپیتی 5 
علی پاکدامن 1 - پیانفتی 5

تیراندازی با کمان

در ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تیروکمان ۲۰۲۴ پاریس و در بخش ریکرو بانوان، مبینا فلاح قرار بود به مصاف  نگویت دتا از ویتنام برود که به دلیل شرایط نامساعد جوی، احتمال طوفان و بارندگی به فردا (پنج شنبه) موکول شد.

مبینا فلاح در دور مقدماتی مسابقات المپیک با امتیاز ۶۵۲ در رده بیست و هشتم قرار گرفته بود و حریفش رتبه سی و هفت را بدست آورده بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته