دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سود ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه با جایگزینی نانوداروی ایرانی

سود ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه با جایگزینی نانوداروی ایرانی
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد شرکت‌های بیمه با جایگزین شدن نانوداروی ایرانی به جای دارو‌های خارجی 7 هزار میلیارد ریال کاهش هزینه را طی هفت سال تجربه کرده‌اند.
کد خبر : 924847

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، از سال ۱۳۹۵ با ورود نانودارو‌های ایرانی به بازار کشور و جایگزین شدن برخی دارو‌های خارجی با این نانودارو‌های تولید داخل، شرکت‌های بیمه هزینه‌های خود را کاهش دادند که این رقم در حدود هفت هزار میلیارد ریال بوده که معادل ۱٫۹ برابر فروش داخلی سه نانوداروی سینادوکسوزوم، پادینکس و پاکلی‌نب بوده است.

همچنین با ورود این سه نانو داروی ایرانی، ضمن کاهش قیمت و تسهیل دسترسی بیماران، از خروج ۹۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شد. بازار فروش داخلی سه نانو داروی تولید داخل، یعنی سینادوکسوزوم، پکلی نب و پادینکس در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ حدود ۳۷۰۰ میلیارد ریال شده است. در همین سال‌ها صادرات این دارو‌ها به کشور‌های منطقه از جمله ترکیه و سوریه بیش از ۹ میلیون دلار بوده است. صرفه‌جویی ارزی ناشی از جایگزین شدن این داروها، ده برابر صادرات آنها یعنی بیش از ۹۰ میلیون دلار بوده است.

ســینادوکســوزوم یــک داروی ضد تومور اســت که در درمان ســرطان ســینه متاســتاز دهنــده به ویژه در بیمارانــی کــه در معــرض یا دارای مشکلات قلبی می‌باشــند و همچنین درمان ســرطان تخمدان پیشرفته استفاده می‌شود. این دارو همچنین در درمان کاپوسی سارکوما در بیماران مبتلا به ایدز نیز به‌کار می‌رود.

نانوداروی ضد‌سرطان پاکلی نب، برای درمان سرطان‌هایی مانند پستان، ریه و پانکراس تولید شده است. این نانودارو با نفوذ به بافت سرطانی، از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و باعث نابودی بافت سرطانی می‌شود. به‌علت ابعاد نانویی این دارو، اثربخشی آن بالاتر و عوارض جانبی آن کمتر از دارو‌های مشابه است.

داروی پادینکس یک درمان هدفمند پیشگامانه برای درمان انواع خاصی از سرطان است. این دارو با ترکیب آنتی‌بادی با یک عامل شیمی درمانی، رویکرد هدفمندتر و موثرتری را برای درمان سرطان ارائه می‌کند. این رویکرد هدفمند، اثربخشی دارو را افزایش داده و عارضه‌های جانبی را در مقایسه با شیمی‌درمانی سنتی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته