دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پوست‌کندن میوه و سبزیجات رباتیک شد!/ رونمایی از ربات دستیار آشپزخانه +فیلم

پوست‌کندن میوه و سبزیجات رباتیک شد!  رونمایی از ربات دستیار آشپزخانه +فیلم
محققان ام‌آی‌تی رباتی ساختند که می‌تواند با یک دست میوه یا سیب‌زمینی را نگه دارد و با دست دیگر آن را پوست بگیرد.
کد خبر : 924631

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ام آی تی نیوز، ربات جدید محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) می‌تواند برخی از کار‌های آشپرخانه مانند پوست کندن میوه، سیب‌زمینی و صیفی‌جاتی مانند کدو و بادمجان را انجام دهد.

در ویدئویی که اخیرا تیم تحقیقاتی ام آی تی منتشر کرده‌اند این ربات در حالی که یک کدو را در دست گرفته، با دست دیگرش آن را پوست می‌کند. در ادامه می‌توانید این ویدئو را تماشا کنید:

این سیستم رباتیک می‌تواند با استفاده از انگشت خود میوه‌ها و سبزیجات را به راحتی بچرخاند و از دست دیگر خود برای پوست کندن آنها استفاده کند. توانایی و دقت این ربات برای کار‌هایی که به ظرافت نیاز دارند به کار می‌آید.

در این مطالعه جدید، محققان ام آی تی بر پوست گرفتن ماهرانه و ظریف از روی مواد غذایی و چرخاندن آنها ضمن انجام این کار تمرکز کرده‌اند به طوری که در هر بار چرخش، خوراکی به طور ایمن در دست ربات محکم قرار گیرد و نیز در جهت مناسب برای لایه‌برداری قرار گیرد.

وقتی انسان می‌خواهد یک سیب‌زمینی را پوست بگیرد، آن را در یک دست نگه می‌دارد و با دست دیگرش پوست سیب‌زمینی را جدا می‌کند و در هر مرحله سیب‌زمینی را می‌چرخاند تا به لایه بعدی برسد. این ترتیب چرخش و پوست کندن به ربات آموزش داده شده است. این ربات دارای دو بازروی رباتیک است که یکی برای تغییر جهت و چرخش استفاده می‌شود و دیگری برای پوست کندن.

سیستم فعلی این ربات چند اشکال دارد، اول آنکه جسم ممکن است از دست ربات خارج شود، زیرا کنترل‌کننده ربات از اطلاعات بینایی استفاده نمی‌کند و دوم آنکه اگر سبزیجات کوچک باشند، ممکن است کنترل‌کننده از کار بیفتد، زیرا انگشتان ربات نمی‌توانند به طور موثر با جسم تماس برقرار کنند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته