دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار معاونت علمی

بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار معاونت علمی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: حمایت از اقدامات زیرساخت ارتباطی امن و پرسرعت توسعه فناوری و موضوعاتی از فهرست بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد است.
کد خبر : 924201

سیدمحمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به نقش کلیدی شبکه ملی اطلاعات در پیشرفت کشور به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: حمایت از اقدامات زیرساختی امن و پرسرعت، توسعه فناوری و موضوعات مرتبط با بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد قرار دارد.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با توجه به مأموریت‌های خود و به عنوان یکی از ستاد‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است که وظایف متعددی در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و سایر حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عهده دارد.

کرباسی افزود: تعیین سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از جمله سیاست شناسایی اولویت‌ها و سپس حمایت از توسعه فناوری در زمینه‌های اولویت‌دار است. 

وی گفت: حمایت از توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات که شامل انتشار فراخوان‌های حمایت از توسعه فناوری و حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از جمله فراخوان مشترک با بنیاد ملی علم ایران، فراخوان نوآفرین و فراخوان ترنج و حمایت از ساخت آزمایشگاه اینترنت اشیا و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است. 

وی با بیان اینکه در راستای ترویج شبکه ملی اطلاعات نیز برای ارتقای سواد و توسعه زیسب‌بوم فناوری و همچنین با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خود داریم، گفت: این ستاد اقداماتی در زمینه پروژه‌های توسعه فناوری ذیل شبکه ملی اطلاعات دارد.

وی گفت: در طی یک سال اخیر با تعریف پروژه‌های توسعه فناوری، برای بیش از ۲۵۰ نفر متخصص شغل ایجاد کرده‌ایم.

دبیر ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات از جمله حمایت‌های دیگر این ستاد را در رابطه با سهم بومی‌سازی شامل، حمایت از توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی شبکه ملی اطلاعات مانند حمایت‌های خود برای توسعه فناوری‌های کلیدی مانند ۵G، فیبر نوری، اینترنت اشیا و امنیت سایبری خبر داد.

وی گفت: ارائه تسهیلات در قالب اعتبار مالیاتی به اپراتور‌ها برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر از دیگر فعالیت‌های ستاد در این راستا بوده است. 

کرباسی گفت: با توجه به اهمیت نقش شبکه ملی اطلاعات در پیشرفت کشور حمایت از اقدامات زیر ساخت ارتباطی امن و پرسرعت توسعه فناوری و موضوعاتی از فهرست بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد است و در این راستا چندین پروژه تحقیقاتی و توسعه فناوری را تعریف کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته