دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط یک صندوق پژوهش و فناوری

ارائه ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط یک صندوق پژوهش و فناوری
صندوق پژوهش و فناوری البرز طی گزارشی اعلام کرد طی ۳ سال ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کرده است.
کد خبر : 923813

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صندوق البرز طی فعالیت ۳ ساله خود بیش از ۱۹ هزار میلیارد ضمانت نامه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور صادر کرده است.

صندوق پژوهش وفناوری استان البرز جزء آخرین صندوق‌های پژوهش و فناوری بود که با اخذ مجوز از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومانی شروع و با انجام سه افزایش سرمایه اکنون با ۳۸۶ میلیارد تومان سرمایه علاوه بر اینکه جزو صندوق‌های پژوهش و فناوری بزرگ در کشور به شمار می‌آید بیشترین رشد از نظر سرمایه ثبتی را نیز به نام خود کرده است.

 صندوق البرز با سه خدمت کلی اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، صدور ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و با دو خدمت اختصاصی خدمات مراکز توسعه و تولید قراردادی و خدمات بازرگانی و توسعه بازار به شرکت‌های فعال در زیست بوم نوآوری کشور ارائه خدمت می‌کند.

صندوق البرز تاکنون توانسته است بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان صادر کند و با صدور بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه توانسته در تکمیل ۵۳۱ پروژه توسط شرکت‌های دانش بنیان مشارکت داشته باشد.

گزارش عملکرد صندوق پژوهش وفناوری استان البرز منتشر شد

در سرمایه گذاری خطرپذیر دیگر خدمتی است که توسط صندوق البرز ارائه می شود که در این حوزه نیز بر روی سه طرح و شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی، تجهیزات ورزشی و هوش مصنوعی سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی انجام داده است. 

 صندوق البرز اولین موسسه مالی در کشور است که با ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها به آنها خدمات مالی و اعتباری ارائه می‌کند و همچنین اولین مراکز تخصصی توسعه و تولید قراردادی در کشور را تاسیس کرده است.

صندوق البرز همچنین دو لوح تقدیر برترین از نظر کارایی و شفاف‌ترین صندوق از نظر انضباط مالی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دریافت کرده است.‌

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته