دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات در دیدار با استاندار زنجان:

پروژه فیبر نوری را تا آخرین روز دولت با جدیت دنبال می‌کنیم

پروژه فیبر نوری را تا آخرین روز دولت با جدیت دنبال می‌کنیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با استاندار زنجان تاکید کرد که پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را تا آخرین روز دولت با جدیت دنبال خواهیم کرد.
کد خبر : 923744

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه جلسات هفتگی بررسی وضعیت ارتباطی استان‌ها با محسن افشارچی، استاندار زنجان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها یک پروژه ملی و زیرساختی برای توسعه آینده کشور محسوب می‌شود گفت: بسیار خوشحالیم که اجرای این پروژه اکنون به قانون و تکلیف درآمده است و این اطمینان وجود دارد که پس از این دولت نیز این پروژه تا تکمیل و نهایی شدن ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما نیز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را تا آخرین روز دولت با جدیت دنبال خواهیم کردیم تا این پروژه در نقطه مطلوبی به وزیر و دولت بعدی تحویل دهیم. 

زارع پور با اشاره به پیگیری‌های استاندار زنجان برای به سرانجام رساندن پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: متاسفانه هنوز برخی از استانداران اهمیت این پروژه مهم را به خوبی درک نکرده اند و خوشحالیم که استاندار محترم زنجان که خود از متخصص حوزه ارتباطات و فناوی اطلاعات محسوب می‌شود به طور جدی این پروژه را در استان دنبال می‌کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به میزان پیشرفت پروژه در استان و پوشش مطلوب ایجاد شده و البته آمار نامطلوب اتصال گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها قرار گرفته اند و ضروری است به موازات نهضت «پوشش» به نهضت «اتصال» نیز توجه شود. 

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که مردم نیز به اهمیت این پروژه پی ببرند و نسبت به آن حس پیدا کنند که این امر نیازمند آن است که در سطح استان یک عزمی ایجاد شود و با همراهی اپراتور مربوطه بازاریابی خانه به خانه و محله به محله آغاز شود.

وزیر ارتباطات خطاب به اپراتور‌های فیبر نوری تاکید کرد: پس از ایجاد پوشش منتظر درخواست مردم نمانید و حتی به عنوان هدیه دولت منازل مردم را رایگان به فیبر نوری متصل کنید.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این دیدار تاکید کرد: اصلی‌ترین موضوعی که در استان در حال حاضر پیگیری می‌شود موضوع پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها است. برای ما این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خیلی خوشحالیم که این پروژه در این دولت تبدیل به قانون و تکلیف شده است و پس از این دولت با جدیت دنبال خواهد شد.

وی افزود: معتقدیم که این پروژه اکنون یک زیرساخت مهم و اساسی برای کشور محسوب می‌شود و توسعه اقتصاد دیجیتال بی تردید نیازمند تکمیل این پروژه در اقصی نقاط کشور است؛ بنابراین امیدواریم دست کم تا پیش از پایان دولت سیزدهم پوشش پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها افزایش پیدا کند. 

در ادامه این جلسه فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتک و مجری پروژه در این استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه ارایه و ابراز امیدواری کردند که تا هفته دولت پوشش شهر زنجان افزایش پیدا خواهد کرد و نقاط پرجمعیت شهر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته