دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه محصولات آرایشی بهداشتی شخصی‌سازی شده با هوش مصنوعی

ارائه محصولات آرایشی بهداشتی شخصی‌سازی شده با هوش مصنوعی
عرضه محصولات آرایشی بهداشتی شخصی‌سازی شده بر اساس ژنتیک، بیماری‌ها، حساسیت‌ها و آنالیز‌های پوست و مو برای هر شخص به واسطه هوش مصنوعی در یک شرکت دانش‌بنیان آغاز شد.
کد خبر : 923542

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیتا مهروی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: فوتوکاتالیست‌های بر پایه نانوفناوری که دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی (ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس) هستند، از جمله محصولاتی است که شرکت با شیوع پاندمی کرونا، تولید کرده است.

وی ادامه داد: این محصول علاوه بر اینکه میتواند تا حدود ۱۰ هزار ساعت در مقابل نور مرئی باشد، خاصیت ضدآفتاب و خود تمیز کنندگی پوست را نیز دارا است. همچنین گواهینامه نانومقیاس برای این محصول اخذ شده و در مراحل نهایی اخذ مجوز غذا دارو را می‌گذراند.

به گفته وی، سال ۱۴۰۳ پس از سه سال تلاش، خط تولید محصولات بهداشتی مراقبتی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد و تا امروز موفق به اخذ پروانه بهداشت و بهره برداری و مجوز غذا دارو برای ۲۳ محصول شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: علاوه بر تولید محصول، برای اولین بار شخصی سازی محصولات بهداشتی مراقبتی پوست و مو، عطر و ... (personalized cosmetics) بر اساس بیماری‌ها، حساسیت‌ها، ژنتیک و آنالیز‌های پوست و مو برای هر شخص راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

مهروی درباره روش کار این مراقبت اظهار کرد: در این روش بعد از اسکن پوست، اطلاعاتی همچون میزان چربی، چین و چروک، میزان رطوبت و لکه‌های پوست به یک سرور ارسال و تحلیل این داده‌ها با کمک برنامه‌ای که مبتنی بر هوش مصنوعی نوشته شده، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه داده‌های به دست آمده از فرم‌هایی که مراجعه کننده پر کرده نیز با کمک هوش مصنوعی تحلیل می‌شوند، افزود: آنالیز نهایی به صورت کمی و کیفی در اختیار پزشک متخصص قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج این دو تحلیل یک بسته مراقبتی کامل برای فرد تجویز می‌شود که در این بسته مراقبتی علاوه بر پوست، مو، ناخن، دست، پا، صورت، عطر شخصی سازی و «رایحه درمانی» هم قرار دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته