دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون علمی رئیس‌جمهور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

معاون علمی رئیس‌جمهور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
دهقانی فیروزآبادی ویژگی‌های بارز و لازم معاون علمی دولت چهاردهم را برشمرد و گفت: معاون علمی رئیس جمهور باید جوان، شخصیت غیرسیاسی، استاد دانشگاه و با تجربه مدیریت باشد.
کد خبر : 923529

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نقشی کلیدی در هدایت و پیشبرد علم، فناوری و نوآوری در یک کشور ایفا می‌کند. برای اینکه این معاونت بتواند به طور موثر عمل کند، لازم است که توسط فردی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های برجسته هدایت شود. 

قصد داریم طی سلسله گزارش و گفت‌وگوهایی به بررسی ویژگی‌های ضروری معاون علمی رئیس‌جمهور کارآمد در دولت جدید بپردازیم. در اولین شماره  این پرونده ویژگی یک معاون علمی از زبان روح الله دهقانی فیروزآبادی مطرح می شود که در زیر می‌خوانیم؛

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دولت سیزدهم ۴ شاخص را به عنوان ویژگی برای معاون علمی دولت بعدی ذکر کرد و گفت: لازم است که معاون علمی فردی جوان باشد ما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به مدیر جوان نیاز داریم که بتواند با نسل جوانی که در شرکت‌ها هستند ارتباط برقرار کند.

وی داشتن شخصیت غیرسیاسی را ویژگی مهمی برای سکان دار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دانست و افزود: معاون علمی بعدی شخصیت غیرسیاسی داشته باشد، زیرا در این حوزه همه شرکت‌ها موتور‌های محرک اقتصاد دانش‌بنیان هستند و حوزه علم و فناوری باید بدون موضع گیری‌های سیاسی پیش رود. 

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر نقش علمی این معاونت در اداره کشور و همچنین داشتن مراجعه کنندگان در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی خاطر نشان کرد: معاون علمی باید دارای حداقل درجه دانشگاهی استاد تمامی باشد. 

معاون علمی و فناوری دولت سیزدهم، داشتن تجربه مدیریتی را به عنوان چهارمین شاخص معاون علمی ذکر کرد و گفت: معاون علمی دولت بعدی لازم است در زیست بوم فناوری کشور تجربه مدیریتی داشته باشد. این تجربه مدیریتی هرچند کوچک، اما بستر و لازمه‌ی آشنایی با ادبیات زیست بوم فناوری است. 

وی اضافه کرد: خوش بین هستم که دولت چهاردهم موفق‌تر و پرشتاب‌تر نسبت به همه ادوار قبلی در راستای توسعه فناوری، اقتصاد دانش بنیان و آرامش کشور حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته