دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحول در تولید برق بادی؛

دیوار بادگیر جایگزین توربین‌های غول‌پیکر می‌شود

دیوار بادگیر جایگزین توربین‌های غول‌پیکر می‌شود
یک شرکت نروژی فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مفهوم منحصربه‌فردی به نام «تاسیسات شناور فراساحلی بادگیر» را برای تولید ارزان برق بادی اجرا می‌کند.
کد خبر : 923490

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازاینترستینگ اینجینیرینگ ، یک شرکت نروژی فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مفهوم منحصربه‌فردی به نام «تاسیسات شناور فراساحلی بادگیر» را برای تولید ارزان برق بادی اجرا می‌کند. این پروژه یک مزرعه بادی شناور غول پیکر خواهد بود که از صد‌ها توربین کوچک که در کنار هم قرار گرفته اند، به جای توربین‌های غول‌پیکر تکی تشکیل می‌شود.

شرکت «ویند کَچینگ سیستمز» «Wind Catching Systems» (WCS) با دریافت گواهینامه DNV از یک آژانس طبقه بندی جهانی پیشرو و تایید امکان پذیربودن طراحی اش، اکنون می‌تواند به مرحله اجرای پروژه خود گام بردارد.

«باد گیر» «Windcatcher» یک مفهوم مزرعه بادی دریایی شناور است که با چندین توربین بادی کوچک ۱ مگاواتی جایگزین توربین‌های سنتی و بزرگ می‌شود و مدعی است بازده انرژی را دو برابر می‌کند. این توربین‌های نوآورانه می‌توانند ۲.۵ برابر بیشتر از یک طراحی توربین استاندارد سه پره در هر متر مربع از جریان باد انرژی بگیرند.

طراحی منحصر به فرد خوشه‌های توربین بادی مانند یک «دیوار شناور بادی» به نظر می‌رسد.

این شرکت اعلام کرده است مجموعه عظیمی از توربین‌های کوچک قادر به تولید ۴۰ مگاوات برق در آینده خواهد بود. در آینده‌ای دور، این شرکت قصد دارد واحد‌هایی با ظرفیت تا ۱۲۶ مگاوات را اضافه کند. 

شرکت WCS با سرمایه گذاری ۹۰۰ هزار دلار از صندوق Enova نروژ، نمونه اولیه طراحی منحصر به فرد بادگیر خود را خواهد ساخت و قصد دارد هزینه تولید انرژی باد شناور را به ۴۰-۶۰ یورو در هر مگاوات ساعت کاهش دهد.

بادگیر برای مقاومت در برابر شرایط سخت دریای آزاد طراحی شده است. این یک سیستم مدولار است که بسته به نیاز انرژی می‌تواند بزرگ یا کوچک شود. هر واحد به یک پست مرکزی متصل است که سپس برق را به شبکه منتقل می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است این بادگیر همچنین پتانسیل تولید هیدروژن سبز را دارد. این سوخت همه کاره را می‌توان برای کاربرد‌های مختلف از حمل و نقل گرفته تا صنعت استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته