دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیرلاجوردی خبر داد؛

فعال‌سازی اینترنت فایوجی گوشی‌های سامسونگ در ایران

فعال‌سازی اینترنت فایوجی گوشی‌های سامسونگ در ایران
رئیس سازمان تنظیم مقررات از فعال شدن نسل پنجم اینترنت در گوشی‌های همراه سامسونگ خبر داد.
کد خبر : 923307

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت:

«پس از مذاکراتی جدی در خردادماه گذشته در سازمان تنظیم با نماینده شرکت سامسونگ و بیان تذکر لازم، این شرکت رسما به سازمان اعلام کرد که گوشی‌های دارای قابلیت نسل پنجم ارتباطات که غیرفعال‌اند را فعال می‌کند.۹۱ درصد گوشی‌های نسل۵ سامسونگ در ایران غیرفعالند.

موضوع بعدی پیگیری فعال‌سازی ViLTE و Wifi-Offloading است.»

فعال‌سازی اینترنت فایوجی گوشی‌های سامسونگ در ایران

گفتنی است؛ «وی ال تی ای» (ViLTE) مخفف «Video over LTE» است که به معنای تماس تصویری بر بستر شبکه LTE (شبکه نسل چهارم) است. این فناوری نسخه تصویری تماس صوتی  VoLTE (Voice over LTE) است و امکان برقراری تماس تصویری با کیفیت بالا را بدون نیاز به اتصال به اینترنت فراهم می‌کند. برخلاف اپلیکیشن‌های ارتباطی که برای تماس تصویری به اتصال اینترنت نیاز دارند، «وی ال تی ای» از شبکه LTE برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند و بر بستر شبکه مخابراتی تصویر را منتقل می کند.

با توجه به اینکه وای فای به‌صورت گسترده استقراریافته و هزینه ساخت پایین‌تری دارد، «وای فای آف‌لودینگ» (WiFi Offloading) به‌عنوان یک راه‌حل امیدوارکننده برای رفع مشکل انفجار داده موبایل، در نظر گرفته می‌شود. در «وای فای آف‌لودینگ»، ترافیک داده موبایل از طریق شبکه‌های وای فای در فضایی که شبکه‌های سلولار و وای فای با یکدیگر هم‌پوشانی دارند، انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته