دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قطع جهانی فناوری ۸.۵ میلیون دستگاه مایکروسافت را دچار اختلال کرد

قطع جهانی فناوری ۸.۵ میلیون دستگاه مایکروسافت را دچار اختلال کرد
قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان که هنگام به‌روز رسانی یک نرم‌افزار در شرکت امنیت سایبری «کراد استرایک» رخ داد در عملکرد میلیون‌ها دستگاه مایکروسافت اختلال ایجاد کرد.
کد خبر : 923134

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مایکروسافت روز شنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد، قطعی جهانی فناوری که ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار شرکت امنیت سایبری کراد استرایک (CrowdStrike) بود نزدیک به ۸.۵ میلیون دستگاه مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داد.

در این وبلاگ آمده است: «در حال حاضر تخمین می‌زنیم که به‌روز رسانی کراد استرایک بر ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز یا کمتر از یک درصد از تمام دستگاه‌های ویندوز تأثیر گذاشته است.»

به‌روزرسانی نرم‌افزاری شرکت جهانی امنیت سایبری کراداسترایک، یکی از بزرگترین اپراتور‌های صنعت فناوری اطلاعات، با ایجاد مشکلات سیستمی، کلیه پرواز‌ها را در فرودگاه‌ها متوقف کرد، پخش برنامه‌های تلویزیونی را قطع کرد و بسیاری از افراد در بانک‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را معطل نگه داشت.

مایکروسافت در پست وبلاگ خود همچنین نوشت: «تأثیرات اقتصادی و اجتماعی اتفاق اخیر نشان داد که بسیاری از شرکت‌هایی که خدمات حیاتی ارائه می‌دهند از کراداسترایک استفاده می‌کنند.»

مایکروسافت گفت که کراداسترایک به توسعه زیرساخت‌های این شرکت کمک کرده است و با ارائه خدمات وب آمازون و پلتفرم ابری گوگل، اثرگذاری مایکروسافت را در سراسر صنعت فناوری اطلاعات بیشتر می‌کند.

صنعت سفر‌های هوایی از روز شنبه به دلیل لغو هزاران پرواز شد و سرگردانی مسافران در فرودگاه و ساعت‌های تأخیر پرواز همچنان در حال دست و پنج نرم کردن با مشکلات است.

یکی از شرکت‌های هواپیمایی به نام دلتا ایرلاین که بیشتر از همه آسیب دیده است، گفت که تا ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی (۱۴ به وقت گرینویچ) روز شنبه، بیش از ۶۰۰ پرواز لغو شده است و انتظار می‌رود پرواز‌های بیشتری نیز لغو شود.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته