دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رشته دکتری صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود/ استقبال دانشجویان در ۳۶ دانشگاه کشور

رشته دکتری صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود  استقبال دانشجویان در ۳۶ دانشگاه کشور
علی جوادی معاون فرهنگی دانشگاه سوره از علاقه‌مندی دانشجویان به انتخاب رشته صنایع دستی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.
کد خبر : 923121

علی جوادی معاون فرهنگی دانشگاه سوره در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: اکنون براساس آنچه که اطلاع داریم نزدیک به ۳۶ دانشگاه درگیر رشته‌های مرتبط با صنایع دستی و کتاب آرایی و هنر اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: راه‌اندازی رشته دکتری صنایع دستی در حال پیگیری و اکنون در شورای هنر وزارت علوم طرح شده ولی هنوز به تصویب نرسیده است.

جوادی یادآور شد:‌ در باب کیفیت رشته صنایع دستی هم باید بگویم که خوشبختانه دانشجویان فعالی داریم که در مجامع مختلف خارج از دانشگاه حضور دارند، یکی از امتیازات این رشته چه از سوی دانشجویان و چه اساتید و دانشگاه فعالیت آنها است، خروجی‌های دانشگاه باشوق وانگیزه مضاعف دراین رشته تحصیل کرده و کار ایجاد می‌کنند همین نشان از فضای فعال و پویا در دانشگاه سوره دارند و این وظیفه ما را هم دوچندان می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه سوره یادآور شد: جشنواره «دستان» در این دانشگاه نامش در مجامع علمی و دانشگاهی مطرح شده و یک اتفاق خوب و بانشاط را رقم خواهد زد.

وی با تأکید براینکه ماهیت این جشنواره این است که یک عرصه رقابتی برای دانشجویان فراهم می‌کند تا هنر خود را به محک ارزیابی علمی اساتید حوزه هنر بزنند، توضیح داد: دانش دراین راستا بسط داده می‌شود و در امتدادش به عرصه صنعت فرهنگ و هنر ورود می‌کنیم. به نظر من باید حمایت لازم ازاین جشنواره‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته