دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشمندان؛

انفجار‌های ذرات خورشیدی لایه اوزن را ویران می‌کند

انفجار‌های ذرات خورشیدی لایه اوزن را ویران می‌کند
تحقیقات نشان داده، انفجار‌های شدید ذرات خورشیدی لایه اوزن را تخریب می‌کنند و زمین را برای سال‌ها در معرض تشعشعات قرار می‌دهند.
کد خبر : 922010

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انفجار‌های مرموز ذرات خورشیدی لایه اوزن را به شدت تخریب می‌کنند و زمین را برای سال‌ها در معرض تتبش تشعشعات قرار می‌دهند.

این مطالعه توسط گروهی از دانشمندان انجام شده و نتایج آن در یکی از مجلات علمی معتبر منتشر شده است.

براساس یافته‌های این پژوهش، گاهی اوقات انفجار‌های ذرات خورشیدی ذرات پرانرژی را به سمت زمین پرتاب می‌کنند و در اثر آن به شکل قابل توجهی لایه اوزن تخریب می‌شود. 

دانشمندان شرح می‌دهند، هنگامی که لایه اوزن تخریب می‌شود، این تابش‌های خطرناک به سطح زمین می‌رسند و می‌توانند خطرات جدی برای زندگی انسان‌ها و سایر موجودات داشته باشند. این تابش‌ها می‌توانند منجر به افزایش سرطان پوست، آسیب به چشم‌ها، و همچنین تأثیرات منفی بر سیستم ایمنی بدن شوند و اکوسیستم سیاره زمین را تخریب کنند.

شفق‌های قطبی قابل توجه اوایل ماه مه امسال به خوبی قدرتی را که طوفان‌های خورشیدی می‌توانند به عنوان تشعشع از خود ساطع کنند نشان داد، اما ممکن است این تشعشعات از ایجاد شفق قطبی بسیار فراتر رود.

تحقیقات نشان داده است که پس از چنین رویداد‌های خورشیدی، لایه اوزن برای چندین سال به طور قابل توجهی تخریب می‌شود و این تأثیرات به مدت طولانی ادامه پیدا کند. این بدان معنی است که زمین به مدت چندین سال در معرض سطوح بالای تشعشعات قرار می. گیرد.

دانشمندان هشدار می‌دهند که چنین رویداد‌های خورشیدی می‌تواند پیامد‌های شدیدی برای محیط زیست و بهداشت عمومی داشته باشند. آنها توصیه می‌کنند که باید تلاش‌های بیشتری برای پایش و پیش‌بینی چنین رویداد‌های انجام شود تا بتوان از خطرات آنها جلوگیری کرد.

 این مطالعه جدید هشداری جدی درباله خطرات بالقوه انفجار‌های ذرات خورشیدی بر روی لایه اوزن و سلامت جهان است و دانشمندان بر لزوم توجه بیشتر به این مسئله و تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌های احتمالی تأکید دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته