دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید ژل بهداشتی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

تولید ژل بهداشتی توسط یک شرکت دانش‌بنیان
محققان یک شرکت دارویی دانش‌بنیان برای نخستین بار ژلی بهداشتی برای بانوان تولید کردند.
کد خبر : 921741

احمد صادقی مدیرعامل یک شرکت دارویی دانش‌بنیان که به تولید طیف وسیعی از محصولات دارویی - بهداشتی در حوزه نیمه جامدات و محصولات موضعی می‌پردازد، در خصوص آخرین محصول شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ژل واژینال مرطوب کننده از آخرین محصولات شرکت است که برای اولین بار در کشور تولید شده و ویژگی منحصر به فردی که نسبت به محصولات مشابه تولید شده دارد مزیت طولانی اثرپذیر بودن آن است.

وی افزود: در محصولات مشابه استفاده از ژل واژینال به صورت هر شب بوده، اما این محصول ۳ روز یکبار استفاده می‌شود که برای کاربر راحت‌تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: ژل واژینال مرطوب کننده به دلیل اینکه ساختار آن هورمونی نیست هیچ‌گونه عارضه‌ای در بر هم زدن تعادل هورمون‌ها در بدن کاربر ایجاد نمی‌کند.

صادقی بیان کرد: این محصول نمونه خارجی دارد، اما در کشور برای اولین بار توسط شرکت ما تولید شده است. به طور کلی این ژل واژینال چند سالی است که در اروپا و آمریکای شمالی استفاده می‌شود و محصول جدیدی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: مواد اولیه این محصول وارداتی است ولی ما با روش‌های فناورانه و نوآورانه این ژل واژینال را بومی سازی کرده ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: محصول اصلی پلیمر خاصی دارد که در انحصار یک شرکت انگلیسی - آمریکایی است و به دلیل تحریم‌ها وارد ایران نمی‌شود، اما با همت متخصصان با تجربه شرکت ما این پلیمر به مواد ساده تری تبدیل شده و در تولید این محصول استفاده می‌شود و خوشبختانه با نتایج آزمایشات بالینی مشاهده شد که هیچ‌گونه تفاوتی با نمونه خارجی ندارد.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه مخاطب این محصول یعنی پزشکان و بیماران استقبال خوبی کرده اند و در بازار رتبه مناسبی کسب کرده است.

وی به وضعیت صادرات ژل واژینال مرطوب کننده اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی هنوز شرکت زیرساخت‌های لازم برای صادرات این محصول را ندارد و امید است که در آینده نزدیک این محصول به کشور‌های دیگر صادر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته