دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد ممتاز دانشگاه تهران:

حقوق یک عضو هیئت‌علمی پیشکسوت کمتر از ۱۵۰۰ دلار است/ وزیر علوم از جناح‌بندی‌های سیاسی دوری کند

حقوق یک عضو هیئت‌علمی پیشکسوت کمتر از ۱۵۰۰ دلار است  وزیر علوم از جناح‌بندی‌های سیاسی دوری کند
استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: وزیر علوم نباید سیاست‌باز باشد و باید از جناح‌بندی‌های سیاسی دوری کند و دلسوز نظام و کشور باشد. فکر محدود و بسته، نمی‌تواند در اداره دانشگاه کاری از پیش ببرد.
کد خبر : 921733

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اکبر صبوری استاد ممتاز گروه بیوفیزیک دانشگاه تهران گفت: پرداخت نشدن حق اشتراک به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی باعث شده تا از مزایای بسیار زیاد آن بی‌بهره مانده‌ایم.

وی در مورد یکی از مهم‌ترین مطالبات آموزش عالی گفت: اتصال مجدد پایگاه‌های اطلاعات علمی و ناشران بنام جهان به کتابخانه‌های دانشگاهی یکی از مهم‌ترین مطالبات آموزش عالی از رئیس جمهور منتخب است.

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که استفاده از آئین‌نامه‌های تشویقی برای دانشمندان جوان بسیار زمان‌بر است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل تصویب آئین‌نامه‌های بسیار خوب برای پایه‌های تشویقی، انگیزه و فعالیت اساتید را بیشتر نمی‌کند.

وی با انتقاد از حقوق دریافتی اساتید دانشگاه اظهار کرد: دریافتی یک پیشکسوت عضو هیئت علمی با بیش از چهل سال سابقه کاری و کسب استاد ممتازی دانشگاه با بالاترین پایه ترفیع کمتر از هزار و پانصد دلار است که نسبت به کشور‌های همسایه مانند هند و پاکستان بسیار پایین است.

صبوری تاکید کرد: فضای حاکم بر هیئت امنای دانشگاه‌ها باید کاملاً علمی و به دور از حاشیه‌های سیاسی و جناحی باشد.

وی با اشاره به مشکل ارتباطات بین‌المللی اساتید دانشگاه گفت: نه تنها استادان نمی‌توانند به سفر‌های علمی بروند، بلکه امکان دعوت از استادان برجسته جهان به داخل کشور هم وجود ندارد.

استاد ممتاز دانشگاه تهران در مورد انتخاب وزیر علوم جدید گفت: جامعه دانشگاهی باید وزیر علوم را به عنوان یک دانشمند برجسته و اثرگذار اجتماعی بشناسد.

وی تاکید کرد: وزیر علوم نباید سیاست‌باز باشد و باید از جناح‌بندی‌های سیاسی دوری کند و دلسوز نظام و کشور باشد. فکر محدود و بسته، نمی‌تواند در دانشگاه و اداره آن کاری از پیش ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته