دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون برنامه ملی میکروالکترونیک:

هیچ دستگاهی نمی‌تواند صاحب حوزه «میکروالکترونیک» باشد

هیچ دستگاهی نمی‌تواند صاحب حوزه «میکروالکترونیک» باشد
معاون برنامه ملی میکروالکترونیک گفت: در این حوزه باید قبول کنیم که هیچ دستگاهی نمی‌تواند صاحب آن باشد، چراکه صنعتی بزرگ است و همه باید در توسعه بخشی از آن نقش‌آفرینی کنیم.
کد خبر : 921726

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیما ارجمندی معاون برنامه ملی میکروالکترونیک در ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، امروز در نشست فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک عنوان کرد: مرکز ملی پیشران طراحی تراشه به تازگی توسط معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد که این یک زیر ساخت ملی محسوب می شود.

معاون برنامه ملی میکروالکترونیک با بیان اینکه حوزه میکروالکترونیک در کشور مهجور مانده است، ادامه داد: در این حوزه باید قبول کنیم که هیچ دستگاهی نمی‌تواند صاحب آن باشد، چرا یک صنعت بزرگ است و هر کدام از ما باید در توسعه بخشی از آن نقش‌آفرینی کنیم.

وی به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: ستاد نانو و میکرو، حمایت از شرکت‌های فناور و فعالان فناوری این حوزه را شروع کرده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: در این راستا محصولاتی در حوزه میکروالکترونیک و در قالب شرکتهای دانش بنیان بزرگ به تولید رسیده است. البته که این شرکت‌ها موفق به صادرات تجهیزات به ناسا و MIT شده‌اند؛ همچنین این شرکتها ۱۵ دفتر را نیز در اقصی نقاط جهان ایجاد کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب