دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو:

فناوران حوزه میکروالکترونیک مانند نانویی‌ها حمایت می‌شوند

فناوران حوزه میکروالکترونیک مانند نانویی‌ها حمایت می‌شوند
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت: از تجارب 20 ساله حمایت از فناوران حوزه نانو برای حوزه میکروالکترونیک بهره می بریم.
کد خبر : 921719

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو الکترونیک امروز در نشست فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک گفت: این ستاد، از تیم های کوچک حمایت کرد که کمتر نهادی این نوع ازحمایت ها را داشته است.

وی با بیان اینکه ماموریت حمایت از حوزه میکروالکترونیک نیز به تازگی به ستاد نانو محول شده است، ادامه داد:تجاربی که در حوزه نانو طی 20 سال بدست آوردیم می تواند برای میکروالکترونیک پیاده سازی شود.

به گفته احمدوند، طی یک سالی که گذشت تعاملی میان ستاد و فعالان عرصه میکروالکترونیک صورت گرفت؛ در همین راستا چندین طرح و پروژه در دستور کار ستاد نانو قرار داشت  اول اینکه اقداماتی در حوزه سلول‌های خورشیدی و باتری انجام شده که در حال پیگیری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو ادامه داد:‌ همچنین سال گذشته در حوزه برداشت و ذخیره‌سازی انرژی کار‌هایی را آغاز در همین زمینه تیم‌هایی را شناسایی و از آنها حمایت کردیم؛  این منجر به تدوین نقشه راه صنعتی‌سازی سلول خورشیدی پروسکایتی شد.

دبیر ستاد نانو و میکرو با اشاره به اینکه در حوزه سنسور‌ها و تجاری سازی نانوبایوسنسور‌ها برنامه‌هایی در دستور کار ستاد قرار دارد، گفت: در همین زمینه شرکت‌های نوپایی در زمینه ساخت بایوسنسور‌ها (تشخیصی و اندازه گیری) و همچنین شرکت‌های نوپا در زمینه ساخت سنسور‌های پوشیدنی ایجاد شده اند.

احمدوند گفت:تاکنون از ۲۵ طرح مرتبط با حوزه میکروالکترونیک با همکاری بنیاد علم ایران حمایت کردیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو تاکید کرد: ما در این مسیر معطل یک بخش نمی‌مانیم و به عنوان نهاد دولتی، شریک تیم‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها نمی‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته