دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سی‌امین ماموریت فضایی موفق؛

ماهواره ارتباطی چین به مدار رفت

ماهواره ارتباطی چین به مدار رفت
سازمان فضایی چین سی‌امین ماموریت خود در سال جاری میلادی یک ماهواره ارتباطی را با موفقیت به مدار رساند.
کد خبر : 920499

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین شب گذشته یک ماهواره ارتباطی را به مدار زمین ثابت ارسال کرد.

این ماهواره توسط موشک لانگ‌مارچ از مرکز پرتاب ماهواره ساحلی ونچانگ در جزیره هاینان به سمت مدار ایستا پرتاب شد.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، پیمانکار اصلی فضایی کشور، این ماموریت را یک موفقیت کامل اعلام و خاطرنشان کرد، ناوگان ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستای این کشور را تقویت کرده است.

ماموریت این محموله که ChinaSat-۳A (Zhongxing-۳A) نام دارد، برای مدار زمین ثابت در فاصله ۳۵ هزار و ۷۸۵ کیلومتری تعریف شده است. 

به گفته رسانه‌های دولتی چین، این ماهواره به طور خلاصه به عنوان یک ماهواره ارتباطی و پخش توصیف می‌شود که خدمات انتقال صدا، داده، رادیو و تلویزیون را ارائه می‌دهد.

این پرتاب، سی‌امین ماموریت فضایی چین در سال ۲۰۲۴ است که یک ماهواره ارتباطات ماهواره‌ای چندمنظوره برای پشتیبانی از ارتباطات مخابراتی، پخش تلویزیونی و انتقال داده‌ها در چین طراحی و ساخته شده است.

 این ماهواره قادر است خدمات ارتباطی را در سطح گسترده‌ای در سراسر چین و مناطق اطراف آن ارائه دهد.

پرتاب این ماهواره بخشی از برنامه جاه‌طلبانه فضایی چین است که هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ماهواره‌ای کشور را دنبال می‌کند. چین در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه ماهواره‌ای در جهان را در اختیار دارد و به دنبال آن است که این شبکه را در سال‌های آینده گسترش دهد.

موفقیت این پرتاب نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر چین در زمینه فناوری‌های فضایی است. این کشور قصد دارد با توسعه و بهبود قابلیت‌های ماهواره‌ای خود، به یکی از پیشگامان در عرصه ارتباطات ماهواره‌ای جهانی تبدیل شود.

این ماهواره توسط آکادمی فناوری فضایی چین و پرتابگر آن توسط آکادمی فناوری خودرو‌های پرتاب چین (CALT) توسعه یافته است.

این ماهواره‌های اگرچه برای اهداف مختلف از جمله پخش تلویزیونی، مخابرات و خدمات اینترنت پهن باند به مدار ایستا پرتاب می‌شوند، اما برخی از آنها به منظور اهداف نظامی در مدار قرار می‌گیرند و برای ا تش چین کاربرد دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته