دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی:

همرسانی و شبکه سازی اکوسیستم فناوری و نوآوری به واسطه آی‌هیت ازبکستان

همرسانی و شبکه سازی اکوسیستم فناوری و نوآوری به واسطه آی‌هیت ازبکستان
رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی گفت: ازبکستان از دوره‌های قبل به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مطرح بوده و خانه نوآوری و فناوری ایران در آن کشور از فعال‌ترین مجموعه‌های زیست بوم فناوری و نوآوری عرصه بین المللی مطرح است.
کد خبر : 919767

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق با حضور امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و نظارت راهبردی و همچنین مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در آی هیت ایران در ازبکستان برگزار شد.

در این نشست، در ابتدا گزارشی از اقدامات و دستاورد‌های سفر هیئت اعزامی زیست بوم صنایع خلاق با عنوان هفته نوآوری فرهنگی و صنایع خلاق توسط مدیر داخلی آی هیت ایران در ازبکستان ارائه شد.

طی این رویداد، میرآبادی طی سخنانی اظهار داشت: ازبکستان از دوره‌های قبل به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مطرح بوده‌است. همچنین آی هیت ایران در ازبکستان از فعال‌ترین مجموعه‌های زیست بوم فناوری و نوآوری عرصه بین المللی ذیل ماموریت‌های معاونت علمی مطرح است. این فضا بستر مناسبی برای همرسانی و شبکه سازی اکوسیستم فناوری و نوآوری با هدف توسعه صادراتی محسوب می‌شود.

در ادامه برخی از فعالان زیست بوم صنایع خلاق به ارائه دیدگاه‌های و نظرات و پیشنهاد‌های خود با رئیس مرکز و دبیر ستاد و سایر مسئولان پرداختند.

صنعت آموزش و یادگیری

یاسر قرائی از جمله فعالان حوزه آموزش و توانمندسازی حاضر در این رویداد، گفت: با توجه به جلسات B۲B و B۲G شکل گرفته، استقبال فعالان حوزه آموزش و یادگیری، تجهیزات آموزشی، آزمایشگاه‌های مجازی، حوزه نشر و پلتفرم‌ها و همچنین حوزه رویداد‌های مشترک و تمهید تفاهم نامه‌های همکاری مشترک و همچنین تاسیس مدرسه مشترک، ازجمله اقدامات و دستاورد‌های آنها در حوزه صنایع خلاق حوزه آموزش و یادگیری بود.

وی افزود: کمک به فروش و دستیابی اولیه اشتراکات برای حوزه نشر با محوریت آموزشی، و نیز ایجاد برند مشترک، از جمله پیشنهاد‌های طرف‌های ازبکستانی و تاجیکستانی حاضر در برنامه اعزام هیئت تجاری زیست بوم صنایع خلاق بوده است.

مسئول کارگروه آموزش و یادگیری ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، حمایت و ایجاد اعتماد و کمک به تسهیل ارتباط و تبادل و شبکه سازی طرفین ایرانی و ازبکستانی را به عنوان انتظارات اکوسیستم از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مطرح کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته