دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات در پاسخ به آنا:

سازمان‌های بدون مرکز داده خدمات خود را به ابردولت منتقل کنند

سازمان‌های بدون مرکز داده خدمات خود را به ابردولت منتقل کنند
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند که مدت زمان معلوم تأییدیه مراکز داده خود را از وزارت ارتباطات بگیرند تا به ابردولت متصل شوند و یا اگر مرکز داده‌ای ندارند تمامی خدمات خود را به ابردولت منتقل کنند.  
کد خبر : 919522

عیسی زارع‌پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی براینکه پروژه «ابردولت» در دولت سیزدهم به چه صورت اجرا و عملیاتی شد، گفت: از اواسط دولت یعنی حدود یک سال نیم پیش زیر ساخت‌های پردازشی و مورد نیاز دستگاه‌های دولتی را به شکل متمرکز توسط وزارت ارتباطات تامین کردیم.

وزیر ارتباطات  درخصوص الزامات قانونی استفاده از ابر دولت توضیح داد: در قانون برنامه هفتم توسعه هم به وزارت ارتباطات و بقیه دستگاه‌ها تکلیف شد که ظرف مدت زمان معلوم تأییدیه مراکز داده خود را از وزارت ارتباطات بگیرند تا مشخص شود که می‌توانند به ابردولت متصل شوند یا خیر. در این صورت مشخص می‌شود که تا چه اندازه می‌توانند از زیرساخت‌ها خودشان استفاده کنند و بعد زیرساخت مازاد خود را در اختیار بقیه دستگاه‌ها قرار دهند و یا اگر مرکز داده‌ای ندارند باید کل خدمات خود را به ابر دولت منتقل کنند. 

وی افزود: اکنون در دو نقطه از کشور مراکز داده مورد نیار  راه اندازی شده و در حال توسعه است تا در نهایت این تکلیف قانونی هم انجام شود.

زارع پور در ادامه از ارتقایافتن سامانه «خودنویس» خبر داد و گفت: از این به بعد به جز قرارداد موجر و مستاجر که در سامانه خودنویس به شکل برخط و غیرحضوری منعقد می‌شد قرارداد خرید و فروش ملک هم در این سامانه قابل انجام است.

گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» صبح امروز ۹ تیر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد و تا ۱۲ تیر نیز در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور بخش‌های خصوصی‌، مهمانان خارجی و بیش از ۵۰۰ شرکت و تیم‌ استارت‌آپی و ۹ پارک علم‌ و فناوری ادامه دارد.همچنین کشورهای خارجی همچون روسیه، سوریه، فرانسه، ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، تایوان، کره جنوبی و پاکستان در سالن‌های ۳۸ و خلیج فارس حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته