دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت به ۲۲ شتابدهنده سطح یک

اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت به ۲۲ شتابدهنده سطح یک
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت به ۲۲ شتابدهنده سطح یک خبر داد.
کد خبر : 919488

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دور جدید فعالیت شتاب‌دهنده‌ها، رویکرد حمایت هدفمند و متمرکز از شتاب‌دهنده‌های دارای صلاحیت مدنظر قرار گرفته که در همین راستا به ۲۲ شتابدهنده سطح یک با حضور معاون دفتر توسعه زیرساخت زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی و رئیس مرکز شتاب‌دهی پارک پردیس، گواهی صلاحیت اعطا شد.

حسین صفری معاون دفتر توسعه زیرساخت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، گواهینامه صلاحیت شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان را سبب ایجاد هویتی مشخص به شتاب‌دهنده‌ها خواند و افزود: از این پس حمایت‌های معاونت علمی از شتاب‌دهنده‌هایی انجام خواهد شد که شاخص صلاحیت یک شتابدهنده را دارا هستند.

وی ادامه داد: شتاب‌دهنده‌های برتر کشور طبق استاندارد‌ها و شاخص تعیین شده از سوی معاونت علمی، توسط مرکز شتاب‌دهی پارک پردیس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

معصومه خان احمدی مشاور مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در نشست تخصصی مرکز شتاب‌دهی یکی از الزامات توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان را تداوم فعالیت‌های تحقیق و توسعه با هدف گسترش فناوری برشمرد و عنوان کرد: بدون انجام این فعالیت ها، کسب و کار‌های دانش بنیان به تدریج نوآوری خود را از دست خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه این نوع فعالیت‌ها با ریسک و هزینه زیادی همراه است، خاطر نشان کرد: دستاورد‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور شامل نیروی انسانی تحصیل کرده به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هسته‌های شاخص و از سوی دیگر حجم پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها یکی از نقاط قوت در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است.

در بخش دیگری از نشست، پنلی با عنوان بررسی روند توسعه شتاب‌دهنده‌ها در زیست بوم نوآوری ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته