دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط محققان داخلی؛

قطعات خودرو با فناوری لیزر در کشور تولید می‌شود

قطعات خودرو با فناوری لیزر در کشور تولید می‌شود
محققان یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های نیروی انسانی، ماشین‌آلات نوین و فناوری لیزر، قطعات و مجموعه‌های فلزی – کامپوزیتی و پلیمری را با مواد داخلی برای صنعت خودرو کشور تولید کنند.
کد خبر : 918674

رضا آریامنش مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نوع فعالیت و محصولات این شرکت گفت: شرکت ما با هدف طراحی و ساخت قطعات و مجموعه‌های صنعتی، سال ۱۳۹۳ در شیراز آغاز به کار کرد و موفق شده‌ایم با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های نیروی انسانی و ماشین آلات نوین و با نگاه علمی به موضوعات محصولات باکیفیتی را تولید کرده و گام‌های موثری در زمینه طراحی، مهندسی و ساخت قطعات در کشور برداریم. 

وی افزود: شرکت تمامی فرآیند‌ها را به صورت یک سیستم مدرن پایه ریزی کرده و موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو با دامنه طراحی و ساخت قطعات و مجموعه‌های فلزی – کامپوزیتی و پلیمری شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: مجموعه براکت‌های اتصال، جعبه باطری ضد سرقت، مخازن سوخت، محافظ جانبی فلزی، مخازن هوای فشرده و بادگیر بدنه خودرو بخشی از محصولات شرکت بوده که با مواد فلزی، پلیمری و کامپوزیتی با ویژگی وزن پایین ساخته شده است.

آریامنش بیان کرد: یکی از اهداف مهم شرکت جلوگیری از خروج ارز است؛ چراکه اکثر خودروساز‌ها این قطعات را وارد می‌کنند، اما ما توانسته ایم با کیفیت مناسب و حتی با ویژگی‌های بهتر از نمونه‌های خارجی این قطعات را تولید و با شرکت‌های مختلفی مانند ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل همکاری کنیم.

وی درباره صادرات این محصولات عنوان کرد: محصولات با فناوری‌های لیزر و کامپوزیت ساخته شده که در تولید این محصولات فناوری لیزر شاخص‌تر است. با کشور ازبکستان برای صادرات خودرو‌های ایسوزو و با کشور ترکیه برای صادرات جعبه باطری ضد سرقتی در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: سعی کرده ایم طراحی محصولات را به گونه‌ای انجام دهیم که تماما از مواد داخلی استفاده شود تا بتوانیم با این کار به هدف صرفه جویی ارزی برسیم. به طور میانگین سالانه هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی می‌شود.

آریامنش افزود: صنایع خودروسازی سنگین مخاطب ما هستند. همانطور که می‌دانید ناوگان حمل و نقل کشوری و سنگین در ایران بسیار فرسوده است و یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که تامین کننده‌های قطعات در ایران به اندازه نیاز نیستند و ما با تلاش متخصصان شرکت این ظرفیت را ایجاد کرده ایم.

وی به انتظارات صنعتگران از رئیس جمهور چهاردهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید در وهله اول صنعت را به عنوان بازوی اقتصادی کشور ببیند نه صرفا یک بازوی نمایشی و ایجاد کننده اشتغال که اینها حداقل موضوعاتی است که در صنعت یک کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: رئیس جمهور دوره چهاردهم باید باور داشته باشد که صنعت می‌تواند از معضلات اقتصادی در کشور جلوگیری کند و مولد تکنولوژی باشد و در این شرایط و متناسب با این باور از صنعتگر حمایت مفید کند.

آریامنش عنوان کرد: حمایت مفید از این منظر که بسیاری از صنعتگران بر این عقیده هستند ایرادی که در صنعت کشور وجود دارد غالباً به مسایل قانونی، مالیاتی، بیمه‌ای و حقوقی دست و پا گیر برمی گردد که متولی اصلی آن دولت است و در این شرایط صنعتگر نیازی بعضاً به حمایت مالی ندارد بلکه می‌خواهد دولت این قوانین را تسهیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته