دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اندازه‌گیری قدرت عضلات فضانوردان حاضر در مدار زمین

اندازه‌گیری قدرت عضلات فضانوردان حاضر در مدار زمین
فضانوردان چینی حاضر در ایستگاه مداری با انجام یک سری از آزمایش‌ها و تمرین‌های ورزشی قدرت فیزیکی و عضلانی خود را سنجیدند.
کد خبر : 918090

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی جی‌تی‌ان، آژانس فضایی سرنشین‌دار چین ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد خدمه شنژو‌۱۸ آزمایش‌های مختلفی را در ایستگاه فضایی چین انجام می‌دهند.

یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو، سه فضانورد چینی برای اندازه گیری قدرت خود در فضا تحت یک سری آزمایشات قرار گرفتند.

این آزمایش‌ها که شامل تمرین‌های فشار و کشش با دو دست و تک بازو و همچنین ارزیابی قدرت چرخشی می‌شد، با هدف درک چگونگی تغییر قدرت عملیاتی فضانوردان در یک محیط ریزگرانشی در مقایسه با روی زمین انجام می‌شود.

محققان امیدوارند با جمع‌آوری داده‌ها در طول مأموریت خود، بینشی در مورد تأثیرات پرواز فضایی بر فیزیولوژی انسان به دست آورند.

خدمه همچنین در مطالعات متمرکز بر سازگاری عضلات شرکت کردند. فضانوردان با استفاده از تجهیزاتی مانند دوچرخه، تردمیل و مربی‌های مقاومتی تحت آزمایش‌هایی قرار گرفتند تا سفتی تاندون آشیل، الگو‌های حرکتی اندام تحتانی و توزیع فشار پا را اندازه‌گیری شود.

این داده‌ها برای توسعه مدلی استفاده می‌شود که پیش‌بینی می‌کند چگونه ورزش می‌تواند با کاهش قدرت عضلانی در طول ماموریت‌های فضایی طولانی مدت مقابله کند.

این ماموریت نشان داد که فضانوردان برای انجام وظایف خود در فضا نیاز به قوای فیزیکی بالا و عضلات قوی دارند.

در این ماموریت، فضانوردان تمرینات ورزشی خاصی انجام دادند تا عضلات خود را تقویت کنند و قدرت بدنی خود را افزایش دهند. آزمایشات صورت گرفته همچنین نشان داد که این تمرینات می‌توانند به بهبود عضلات و قوای فیزیکی فضانوردان در شرایط فضایی کمک کنند.

ماموریت شنژو۱۸ که حدود یک ماه و نیم پیش پرتاب شد، یک تلاش شش ماهه برای انجام تعداد زیادی از آزمایشات است. فضانوردان نیز در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی، قرار است بیش از ۹۰ آزمایش را در رشته‌های مختلف علمی از جمله علم مواد فضایی، علوم زیستی و فناوری انجام دهند.

داده‌ها حاکی از آن است که تمرینات فیزیکی و عضلاتی در فضا می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی فضانوردان در فضا کمک کند و زندگی آنها را در این محیط سخت‌تر و چالش برانگیز بهبود دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته