دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد؛

تداوم حمایت بنیاد از دانش‌آموزان مستعد در مسیر نخبگی دانشجویی به شرط پویایی

تداوم حمایت بنیاد از دانش‌آموزان مستعد در مسیر نخبگی دانشجویی به شرط پویایی
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان گفت: دانش‌آموزان مخاطب طرح راتبه دانای ایران اگر بتوانند برنامۀ رشدی خود را با کیفیت اجرا کنند، برای سال‌ بعد نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و به شرط پویایی فعالیت‌ها در سال‌های متمادی، این افراد در مسیر نخبگی دانشجویی نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
کد خبر : 917136

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا گلشن مهرجردی مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اعطای راتبه دانای ایران به دانش‌آموزان برگزیده، گفت: رئیس جمهور شهید در همایش ملی نخبگان دستور دادند بورس خاصی ویژه شخص ایشان به نام بورس دانا برای تعدادی از دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم ایجاد شود، این راتبه به دانش‌آموزان مخاطب اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به فرایند اجرای این طرح، افزود: مشمولان این راتبه یا از سوی نهادهای نخبگانی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان مانند بنیادهای نخبگان استانی و یا کانون‌های مردمی نخبه‌پرور و امثال آن معرفی می‌شوند و یا برگزیدگان رویدادهای معتبر مورد قبول بنیاد ملی نخبگان هستند. در برخی موارد نیز دانش‌آموزانی که در موقعیت خاص و ویژه قرار دارند، ذیل این طرح مورد حمایت قرار خواهند گرفت. به عنوان نمونه دانش‌آموزانی که برای شرکت در یک رویداد علمی بین‌المللی آماده می‌شوند، از مخاطبان این برنامه هستند.

گلشن یادآور شد: با توجه به اینکه این برنامه در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود و از حمایت برخوردار است، طبیعتاً دانش‌آموزان کم‌برخوردار به لحاظ مالی در اولویت قرار خواهند داشت.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی افراد، انتخاب استاد راهبری که بتواند زمینه را برای رشد همه‌جانبه و متعادل فرد در حوزه استعدادی و با اهداف بلندمدت فراهم کند، گام دوم است. در این بخش یا دانش‌آموز مستعد استاد راهبر را از بین افراد معرفی‌شده توسط بنیاد ملی نخبگان انتخاب می‌کند و یا فرد مورد نظر خود را برای بررسی رزومه و سابقه کاری و در نهایت تایید بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی خواهد کرد تا در صورت تایید نهایی، به عنوان استاد راهبر کنار دانش‌آموز مستعد باشد.

مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: مرحله سوم این طرح، تدوین برنامه رشد همه‌جانبه و یک ساله است. این برنامه باید بر ۵ رکن اصلی تحصیل، پرورش استعداد خاص، پرورش مهارت نخبگانی، فعالیت فرهنگی تربیتی و همچنین برنامه‌های آموزش و توجیه خانواده، استوار باشد.

گلشن تصریح کرد: این برنامه توسط دانش‌آموز، استاد راهبر و خانواده تائید می‌شود و اگر با چهارچوب کلی بنیاد ملی نخبگان هم راستا باشد، مورد تایید بنیاد نیز قرار خواهد گرفت و بعد از آن اعتبار لازم برای اجرای برنامه در اختیار استاد راهبر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد حداقل ۱۰۰ نفر را در سال جاری برای برخورداری از این طرح شناسایی کرده و در فرایند قرار دهد.

گلشن تأکید کرد: دانش‌آموزان مخاطب طرح راتبه دانای ایران اگر بتوانند برنامۀ رشدی خود را با کیفیت اجرا کنند، برای سال‌ بعد نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و به شرط پویایی فعالیت‌ها در سال‌های متمادی، این افراد احتمالاً در مسیر نخبگی دانشجویی نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان در پایان خاطرنشان کرد: راتبه دانای ایران بر اصل رشد بنیادی و تحصیلی فرد تاکید دارد و به همین دلیل در برنامۀ رشد همه‌جانبه بر موضوع رشد تحصیلی تاکید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته