دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فناوری می‌تواند زنجیره مشاغل خرد را به اقتصاد بزرگ تبدیل کند

فناوری می‌تواند زنجیره مشاغل خرد را به اقتصاد بزرگ تبدیل کند
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فناوری می‌تواند زنجیره مشاغل خرد را به اقتصاد بزرگ تبدیل کند
کد خبر : 917045

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران گفت: خیلی خوب است که ما برخی از مسولان را از عقب ماندگی‌های باخبر کنیم، به فرمایش مقام معظم رهبری ۷درصد ثروت خدادادی دنیا در ایران است، اما ایران هنوز موفق نشده که ۵درصد ثروت خود را کشف کند.

وی با اشاره به اینکه ۱درصد جمعیت دنیا متعلق به ایران است افزود: ما با آدم‌های کوچک نمی‌توانیم کار‌های بزرگی را انجام دهیم، اما می‌توانیم با ۱درصد جمعیت دنیا که درکشور داریم، مردم مناطق محروم و کم برخوردار خود را برخوردار کنیم. 

وی ادامه داد: در سپاه پاسداران اسلامی بر اساس دستور مقام معظم رهبری، سپاه موظف است که ضمن ماموریت اصلی خود که امنیت پایدار و دفاع مقدس از ایران است، بحث محرومیت زدایی، مردمداری، مردم دوستی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کار‌های خوبی در زمینه محرومیت زدایی انجام شده، اما کافی نیست و تا این لحظه هیچ فردی نتوانسته در زمینه محرومیت زدایی نمره ۲۰ به خود دهد، افزود: هیچ جای دنیا حاشیه نشینی نداریم، حاشیه نشینی‌هایی که در کشور ما ایجاد شده باید ما را بیدار کند.

سردار سپاه افزود: با این همه توانمندی‌ها که در شرکت‌های ما وجود دارد، نباید این کمبود‌ها را در کشور داشته باشیم، امیدواریم زمانی حاشیه نشین در کشور نداشته باشیم، این امر نیز با وجود نهاد‌های متولی قابل انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: در دوره‌های بعد این نمایشگاه شاهد رفع این محرومیت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار باشیم.

فناوری می‌تواند زنجیره مشاغل خرد را به اقتصاد بزرگ تبدیل کند

همچنین مرتضی فیروز آبادی مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه آبادیران افزود: ما در خصوص رفع محرومیت با مسائلی روبه رو هستیم که علاوه بر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و ... نیازمند فناوری است. 

وی با اشاره به اینکه صورت مسئله این نمایشگاه صورت مسله مهمی است و امیدواریم بخشی از مشکلات مردم را از این مسیر رفع کنیم افزود: 

برخی از این مسائل در عرصه اشتغال افراد، مهارت آموزی، خدمات سلامت، خدمات آموزشی است.

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های مهم ما مسله پیوند مشاغل خرد با بازار‌های بزرگ است، به هر حال اگر مشاغل خرد به بازار بزرگ متصل نشوند نمی‌توانند پایدار باشند، در این بخش فناوری می‌تواند زنجیره مشاغل خرد را به اقتصاد بزرگ تبدیل کند.

فیروز آبادی افزود: در کمیته امداد در سنوات اخیر تلاش کردیم که در مسیر اشتغال با کمک شرکت‌های دانش این مسیر را هموار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته