دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انعقاد ۹۰ قرارداد نهایی در دومین نمایشگاه آبادیران

انعقاد ۹۰ قرارداد نهایی در دومین نمایشگاه آبادیران
دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران گفت:در این دوره بالغ بر۹۰ یادداشت اولیه تفاهم، بالغ بر ۷۰ تفاهم نامه آبادیران و نیز برای توسعه بازار بالغ بر ۹۰ قرارداد نهایی امضا شده است.
کد خبر : 917019

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رضا اکبری دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران در آیین اختتامیه این دوره از نمایشگاه در مصلی تهران که با حضور سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر حمید رضا شکری دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مصلی امام خمینی برگزار شد، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۰۰ شرکت خلاق، فناور و گروه جهادی در نمایشگاه غرفه داشتند، پارسال ۲۸ نهاد متولی در نمایشگاه داشتیم، اما امسال ۴۵ نهاد متولی آبادانی و پیشرفت در نمایشگاه حضور داشتند.

وی بیان کرد: اهداف برگزاری نمایشگاه آبادیران اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و زیست بوم فناوری کشور به مناطق محروم کشور، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان از طریق پروژه‌های محرومیت زدایی، کمک به رفع چالش مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال، گسترش گروه‌های جهادی و مردمی است.

وی ادامه داد: در بخش گسترش گروه‌های جهادی و مردمی ۲۵ غرفه اختصاص داده شد بود.

وی بیان کرد: احصاء ظرفیت بومی مناطق و توسعه زنجیره ارزش محصولات، از جمله رویکرد‌های این دوره نمایشگاه بوده است، در این دوره ۵ حوزه از قبیل مسکن و زیرساخت‌های ساخت در روستا‌ها، کشاورزی، صنایع نرم و آموزشی، سلامت، صنایع کوچک مقیاس مورد نظر بوده است. 

وی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ نهاد‌ها کشوری از این نمایشگاه بازدید داشتند، همچنین ۵هزارو ۲۰۰ نفر مردم نیز ازاین دوره نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این دوره ۲۴پنل و گفتگو تخصصی برگزار شد، همچنین 

در این دوره ۹ محصول دانش بنیان با حضور مسولان رونمایی شد، نمایشگاه مجازی در زمینه کشاورزی، دستگاه فیزیوتراپی خانگی، دستگاه بازچرخانی کشت ترکیبی گیاهان، دستگاه خشک کن میوه، ویلچر برقی با کنترل هوشمند، چهار محصول برای کودکان در مناطق کم برخوردار، پهپاد ۱۶ لیتری حوزه کشاورزی و سامانه سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری کشاورزی از جمله محصولاتی است که رونمایی شد.

وی یادآور شد: در این دوره بالغ بر۹۰ یادداشت اولیه تفاهم، بالغ بر ۷۰ تفاهم نامه آبادیران و نیز برای توسعه بازار بالغ بر ۹۰ قرارداد نهایی امضا شده است.

وی گفت: همچنین ۴۵ پیش تفاهم نامه در این دوره از نمایشگاه امضا شد، در این دوره از نمایشگاه کتاب علمداران دانش برای ارائه خدمات به زائران اربعین رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته