دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت مبدل صفحه‌ای جوشی قابل استفاده در کمترین فضا

ساخت مبدل صفحه‌ای جوشی قابل استفاده در کمترین فضا
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان پیشرو در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع مبدل‌های حرارتی و سیستم‌های خنک‌کننده صنعتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی موفق به تولید مبدل صفحه‌ای جوشی با بهره‌گیری از فناوری مهندسی شدند.
کد خبر : 916829

رضا مهریاری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ساخت آخرین محصول این شرکت گفت: مبدل صفحه‌ای جوشی Full Frame Weld در کمترین فضا، حداکثر انتقال حرارت با کمترین کاهش فشار را بر عهده دارد و این از مهم‌ترین مزایای مبدل حرارتی صفحه‌ای جوشی است.

 وی افزود: مهم‌ترین بخش یک مبدل حرارتی صفحه‌ای جوشی (پوسته پلیت) از تعدادی ورق فلزی نازک با سطح مواج تشکیل می‌شود.

مهریاری ادامه داد: هر صفحه با استفاده از فرآیند جوش کاری به صفحه بعدی وصل شده و در نهایت با قرارگرفتن مجموعه صفحات درون یک پوسته یا بدنه، مبدل حرارتی صفحه‌ای جوشی (پوسته پلیت) ساخته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره پروسه تولید مبدل صفحه‌ای جوشی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ درباره این محصول یک کار تحقیقاتی انجام دادیم و با قالب‌سازی، فرآیند‌های حرارتی را شبیه‌سازی و در نهایت این مبدل را تولید کردیم. 

مهریاری بیان کرد: این محصول در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و زمان‌هایی که احتمال نشتی سیالی وجود دارد و یا دمای سیال بالاست، استفاده از این مبدل‌ها بهترین راهکار است؛ چراکه نمی‌توان در این شرایط از مبدل‌های واشری استفاده کرد.

وی عنوان کرد: اکنون پروژه‌های متعددی را در دست انجام داریم و با تولید این محصول بازار خوبی ایجاد کرده‌ایم؛ از مهم‌ترین دلایل استقبال صنایع از این مبدل‌ها اختلاف قیمت آن با نمونه خارجی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه مخاطب خاص این محصول صنایع پتروشیمی است، افزود: این محصول اکنون با حجم قابل قبولی در حال تولید است و برای تولید این مبدل‌ها ورقه‌های استیل از بازار خارج تهیه می‌شود، اما سایر قطعات مورد نیاز مانند پیچ، فیلر و ... را در کشور تأمین می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته