دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط بنیاد ملی علم ایران؛

پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود
بنیاد ملی علم ایران دومین فراخوان برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان را منتشر کرد.
کد خبر : 916684

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیاد ملی علم ایران با هدف افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان و پوشش ریسک پژوهشی آنها، دومین فراخوان برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان را منتشر کرد. این حمایت بلاعوض بوده و تقاضای پژوهشی هر شرکت دانش‌بنیانی که پس از ارزیابی در بنیاد مصوب شود تا سقف ۲۵ میلیارد ریال مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

خاطب این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیان (نوپا، نوآور و فناور) هستند و در صورت مصوب شدن، شرکت بایستی حداقل ۲۰ درصد از هزینه‌های طرح را تأمین نماید. بنیاد ملی علم، تقاضای پژوهشی (RFP) شرکت را پس از تصویب با هدف دریافت پیشنهاده (Proposal) مناسب فراخوان می‌کند. مخاطب تقاضا‌های پژوهشی مصوب و فراخوان شده، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور هستند. به عبارت دیگر، شرکت نمی‌تواند این پژوهش را پس از تأیید بنیاد در داخل مجموعه خود انجام دهد و طرح بایستی برون‌سپاری شود. 

در اولین فراخوان این برنامه که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ۵۵ نیاز پژوهشی از شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور دریافت و در مجموع ۱۷ مورد مصوب شد. طرح‌های مصوب شده در حال حمایت هستند. 

از همه شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند و دارای نیاز پژوهشی دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش کایپر و پس از مطالعه راهنمای فراخوان و شیوه‌نامه برنامه، تقاضای پژوهشی خود را ثبت نمایند. مهلت اتمام فراخوان از ۲۳ خرداد به مدت یکماه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته