دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی تأکید کرد؛

ضرورت پیوند فناوری با مردم/ شرکت‌های مردم‌نهاد گواهینامه معتبر می‌گیرند

ضرورت پیوند فناوری با مردم  شرکت‌های مردم‌نهاد گواهینامه معتبر می‌گیرند
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از اعطای گواهینامه اعتبار به شرکت‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: باید به این واسطه مردم با فناوری و نوآوری پیوند بخورند.
کد خبر : 916462

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در افتتاحیه نمایشگاه آبادایران که در محل مصلای تهران برگزار شد با بیان اینکه اگر قرار باشد خیزش یا جهشی ایجاد شود تنها مسیر آبادانی کشور است، گفت: اگر با زیست بوم هر کشوری توسط مردم رخ دهد، می‌توان امید داشت که جهشی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آبادایران این مسیر را طی می‌کند، گفت: در آبادایران می‌خواهیم پس از ۲۰ تا ۳۰ سال حمایت از فناوری جوانان را به مسائل کشور گره بزنیم؛ چراکه مهمترین چیزی که به جوانان احساس بودن می‌دهد پیوند فناوری با مردم است. آبادیران نخبگان را برای ایران و ایران را برای نخبگان نگه می‌دارد. 

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در سال گذشته خاطرنشان کرد: ایشان در این جلسه تاکید کردند که شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین مصداق مردمی کردن اقتصاد است. در این راستا ما در معاونت علمی دارای دو هویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق هستیم که از آنها حمایت می‌شود. این شرکت‌ها جایی برای جمع از نخبگان علم و فناوری و هنر و علوم انسانی است که دارای نوآوری هستند و در بستر یک شرکت دانش‌بنیان یا خلاق مورد حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر مردم با توسعه بازار و سرمایه گذاری از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که نوآوری اثری خاص در گعده‌های نخبگان نداشته باشد موجب فاصله گرفتن از مردم می‌شود همانگونه که در دنیا شاهدیم نوآوری و فناوری موجب شکاف طبقاتی می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌ها مجوز اختصاص می‌دهد، دبیرخانه شرکت‌های خلاق برای شرکت‌های خلاق گواهینامه صادر می‌کنند و دبیرخانه نوآوری مردم نهاد نیز برای این مجموعه‌ها گواهینامه اعطا می‌کند؛ علاوه بر آن همه حمایت‌های معاونت علمی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان است در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته