دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیر 1403 اعلام می‌شود

فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیر 1403 اعلام می‌شود
فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیر 1403 اعلام خواهد شد و افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در فراخوان سوم ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند، می‌توانند در آن فراخوان نیز شرکت کنند.
کد خبر : 916428

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین عبادی سرپرست دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه فراخوان سوم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، گفت: در این فراخوان ۳۷۹۴۲ نفر شرکت کردند که بر اساس جداول امتیازدهی ابلاغی سازمان اداری استخدامی و کمیته مشترک سه جانبه بنیاد ملی نخبگان، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‌های افراد در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه، فرهنگی-اجتماعی و سایرفعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر متقاضی سه اولویت محل-شغل را انتخاب می‌کند، افزود: از تعداد ثبت‌نام‌شده، ۱۴۰۱۹ نفر متاسفانه ثبت درخواست نکرده و ثبت‌نام خود را در سامانه تکمیل نکردند که با توجه به آیین‌نامه‌های موجود به آنان اطلاع‌رسانی شده است و این افراد می‌توانند در فراخوان‌های بعدی شرکت کنند.

عبادی با اشاره به اینکه حد نصاب امتیاز در دوره کارشناسی ۳۵، در کارشناسی ارشد ۴۵ و در دکترا ۵۰ است، ادامه داد: تعداد ۱۴۷۵۰ نفر نیز موفق به کسب حد نصاب در جدول امتیازدهی نشدند.

سرپرست دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: در فراخوان سوم تعداد ۹۱۷۱ نفر توانستند حد نصاب لازم را کسب کنند که این افراد به مرحله بعدی یعنی بررسی پرونده وارد شدند. در این مرحله اگر پرونده فردی نقض داشته باشد، می‌تواند آن را رفع و ادامه فرایند را طی کند. حضور در کارگروه شناسایی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه و بررسی کیفی پرونده افراد و در نهایت امتیازدهی در این کارگروه، گام بعدی فرایند جذب است. پس از آن افراد به کانون ارزیابی معرفی خواهند شد. در این کانون نیز امتیازاتی به آنان تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان در پایان این گام‌ها، مجموع امتیازات فرد را در قالب نامه به سازمان اداری اعلام می‌کند تا فرایند‌های بعدی گزینش، توانمندسازی و معرفی به دستگاه طی شود. به عبارت بهتر، بعد از کانون ارزیابی فرایند استخدام افراد از بنیاد ملی نخبگان خارج می‌شود.

عبادی یادآور شد: تلاش بر این است فرایند جذب تا زمان معرفی افراد به سازمان‌های اداری استخدامی، نهایتاً دو ماه طول بکشد.

سرپرست دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: سازمان اداری استخدامی بر اساس اولویت‌هایی که پیشتر افراد انتخاب کرده بودند، آنان را به دستگاه مورد نظر معرفی می‌کند. نکته مهم اینکه بنیاد ملی نخبگان در معرفی افراد واجدالشرایط به سازمان اداری استخدامی، سیاست سه برابر ظرفیت را در دستورکار خود قرار داده است؛ بنابراین صرف معرفی فرد از سوی بنیاد ملی نخبگان به سازمان اداری استخدامی، به معنای اتمام فرایند استخدام نیست. از سوی دیگر دستگاه میزبان از بین افراد معرفی‌شده، گزینش‌های لازم را انجام می‌دهد.

عبادی با تأکید بر اینکه شرکت در فراخوان به مفهوم استخدام در دستگاه‌ها نیست، تصریح کرد: فرایند بررسی پرونده‌ها در بنیاد ملی نخبگان در حال انجام است و به زودی افرادی که امتیازات لازم را کسب کنند، به سازمان اداری استخدامی معرفی می‌شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در هر مرحله از فرایند جذب و تکمیل پرونده، اطلاع‌رسانی به متقاضیان از طریق پیامک صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیر ماه اعلام خواهد شد و افرادی که به هر دلیلی در فراخوان سوم نتوانستند ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند، می‌توانند در آن فراخوان نیز شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته