دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

فعالیت همزمان ۳۰۰ تیم حفاری در پروژه فیبر نوری کشور

فعالیت همزمان ۳۰۰ تیم حفاری در پروژه فیبر نوری کشور
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار فارس وضعیت ارتباطات و میزان پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها و مشکلات اجرای این پروژه در استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 916377

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وضعیت ارتباطات و پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان فارس با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به اینکه این دومین جلسه با حضور استاندار فارس برای بررسی وضعیت ارتباطات و پروژه فیبر نوری این استان است، گفت: تجهیز ارتباطات پرسرعت روستا‌های بالای بیست خانوار این استان به ۹۶ درصد رسیده و بقیه روستا‌ها نیز در این مدت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ تیم حفاری و دستگاه ترنچر در کشور برای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: ما در این پروژه در ابتدای راه هستیم و در کشور‌های دیگر یک دهه انجام این پروژه زمان برده است.

زارع پور با اشاره به تفاهمات انجام شده برای اجرای این پروژه در کلان شهر شیراز، گفت: در این جلسه مشکلات انعقاد قرارداد پروژه در شهر شیراز مرتفع می‌شود و اپراتور‌ها به سرعت کار را آغاز می‌کنند تا در صورت همراهی مدیریت شهری و مسئولان محلی بتوانیم تا پایان تابستان این پروژه را در این کلان شهر به اتمام برسانیم.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های سازمان تنظیم مقررات برای کلان شهر‌ها ۳ اپراتور برای انجام کار در نظر گرفته شده که به رقابتی شدن و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم منجر می‌شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با اشاره به تفاهمات قبلی برای انجام کار در این پروژه، به پیگیری و رفع مشکلات موجود برای ادامه کار تاکید کرد.

وی از اپراتور‌های فعال در این استان خواست که اجرای این پروژه را در شهر‌های استان به سرعت به اتمام برسانند.

در ابتدای این جلسه امیرلاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان فارس و شهر شیراز ارائه کرد.

حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در گزارشی توضیح داد که در ۵ شهر استان فارس پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به پایان رسیده و در ۸ شهر نیز در حال حفاری هستند و ۸ شهر نیز به قرارداد رسیده و در ۱۰۲ شهر هم تفاهم‌های اولیه با فرمانداران شده است.

وی با اشاره به جمعیت عشایری استان فارس از طراحی ۲۰ نقطه عشایری برای توسعه ارتباطات در این مناطق به صورت آزمایشی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته