دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به منظور کاهش آلودگی هوای شهری؛

خودروهای دیزلی و بنزینی از خیابان‌های هند حذف می‌شود

خودروهای دیزلی و بنزینی از خیابان‌های هند حذف می‌شود
دولت هند در اقدامی به سوی پایداری زیست محیطی از طرح بلندپروازانه خود برای حذف خودرو‌های دیزلی و بنزینی از جاده‌های این کشور تا سال ۲۰۳۴ رونمایی کرد.
کد خبر : 916355

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازمدیوم ، دولت هند در اقدامی به سوی پایداری زیست محیطی از طرح بلندپروازانه خود برای حذف خودرو‌های دیزلی و بنزینی از جاده‌های این کشور تا سال ۲۰۳۴ رونمایی کرد؛ این گامی اساسی در تعهد هند به مبارزه با آلودگی هوا و کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد اثرات نامطلوب گاز‌های گلخانه‌ای وسایل نقلیه بر سلامت عمومی و محیط زیست اتخاذ شده است. 

هند که خانه برخی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان است، با سطوح هشدار دهنده آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند که عمدتا به دود اگزوز وسایل نقلیه نسبت داده می‌شود. با افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن، نیاز به جایگزین‌های حمل و نقل تمیزتر بیش از هر زمان دیگری ضروری شده است.

«نیتین گادکاری» «Nitin Gadkari» وزیر حمل و نقل هند که به دلیل موضع فعال خود در زمینه زیرساخت‌ها و توسعه پایدار شناخته می‌شود، استراتژی دولت را برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه تشریح کرد. این طرح شامل یک رویکرد چند وجهی، از جمله ترویج خودرو‌های برقی (EVs)، تقویت سیستم‌های حمل و نقل عمومی و ایجاد انگیزه برای پذیرش فناوری‌های سبز است.

یکی از پایه‌های این ابتکار، پذیرش گسترده خودرو‌های برقی است و دولت قصد دارد با ارائه یارانه، معافیت‌های مالیاتی و سایر مشوق‌های مالی به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، تولید و خرید این خودرو‌ها را تشویق کند. علاوه بر این، قصد دارد یک زیرساخت شارژ قوی در سراسر کشور ایجاد کند تا نگرانی‌های مربوط به اتمام شارژ خودرو در میانه راه و دسترسی به منبع انرژی را برطرف کند.

دولت هند قصد دارد علاوه بر ترویج خودرو‌های برقی، شبکه‌های حمل و نقل عمومی را تقویت کند تا وابستگی به وسایل نقلیه شخصی کاهش یابد. انتظار می‌رود سرمایه گذاری در سامانه‌هایی مانند مترو، اتوبوس و دیگر گزینه‌های حمل و نقل انبوه، اتصال را بهبود بخشد و مردم را تشویق به انتخاب روش‌های پایدار سفر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته