دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لباس مأموریت آرتمیس آزمایش شد

لباس مأموریت آرتمیس آزمایش شد
متخصصان و فضانوردان ماموریت آرتمیس ۳ سخت‌افزار و لباس‌های ویژه ساخته شده برای این مأموریت را آزمایش و از عملکرد آن اطمینان حاصل کردند.
کد خبر : 916223

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، فضانوردان سخت افزار و لباس فضایی منتخب را برای مأموریت به قمر زمین آزمایش و از کارکرد آنها اطمینان حاصل کرند.

این آزمایش تأیید کرد که مقدار فضای موجود روی عرشه برای کاری که فضانوردان  قصد انجام آن را دارند کافی است.

ناسا قصد دارد  در سال ۲۰۲۶ برای نخستین‌بار پس از حدود ۵۶ سال انسان‌ها را روی ماه فرود آورد. طی گذشت این دهه‌ها موشک‌ها، فضاپیماها و لباس‌های فضایی تغییر کرده است.

برای آماده شدن برای مأموریت فرود ماه آرتمیس‌۳، در اواخر آوریل، دو فضانورد لباس فضایی جدید را پوشیدند و برای نخستین بار نسخه ساختگی این وسیله نقلیه که آنها را به ماه می‌رساند، آزمایش کردند.

دانشمندان و مهندسان می گویند این آزمایش، نخستین آزمایش در نوع خود از دوران آپولو است که بازخوردهایی را درباره  لباس‌های فضایی جدید در اختیار می‌گذارد.

ناسا درواقع در حال انجام آزمون‌هایی برای ارزیابی سخت‌افزار و لباس فضانوردانی است که برای مأموریت ماه آرتمیس ۳ اسپیس‌ایکس استارشیپ استفاده خواهد کرد. این آزمایش‌ها با هدف اطمینان از عملکرد صحیح و بهینه این تجهیزات برای مأموریت مهم فضایی صورت می‌گیرند و  اطلاعات و داده‌های به‌دست‌آمده از آنها، به  ناسا کمک می‌کند تا از موفقیت و ایمنی مأموریت اطمینان حاصل کند.

تجهیزاتی که برای این مأموریت به کار گرفته می‌شوند شامل ابزار سازماندهی فضایی، تجهیزات ارتباطات و سیستم‌های انرژی هستند. همچنین لباس‌های فضانوردان نیز مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود کههمه چیز صحیح و بهینه عمل می‌کند.

آرتمیس ۳ یکی از مأموریت‌های مهم ناسا به همراه اسپیس‌ایکس است که هدف آن فرستادن فضانوردان به سطح ماه است. این مأموریت با هدف برگزاری فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در ماه و بررسی منابع و شرایط آن انجام می‌شود و نقش مهمی در توسعه فناوری‌های فضایی و پیشرفت علمی در حوزه فضا ایفا می‌کند.

با انجام آزمون‌های لازم و ارتقاء تجهیزات و لباس‌های فضانوردان برای مأموریت ماه آرتمیس ۳، ناسا و اسپیس‌ایکس اطمینان حاصل می‌کنند که همه چیز برای این مأموریت موفقیت‌آمیز و ایمن آماده شده است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته