دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تست و آزمون‌های پیشرفته

ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تست و آزمون‌های پیشرفته
متخصصان یک مجموعه دانش‌بنیان با تولید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و روش آزمون‌های کارآمد، زمینه را برای تست و ارتقای کیفیت مشتقات نفتی فراهم کردند.
کد خبر : 916182

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد سواری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت این مجموعه در زمینه تجهیزات و خدمات تست و آزمون‌های پیشرفته روان‌کار‌ها گفت: این شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه فناوری در صنایع شیمیایی، نفتی و پتروشیمی تاسیس شد و به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان نوپا، در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته تست و آزمون محصولات حوزه نفتی مانند دستگاه کروماتوگراف گازی و دستگاه اشعه ایکس فعالیت دارد.

وی با اشاره به این‌که شرکت یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های حوزه مشتقات نفتی است ادامه داد: فرآورده‌های مختلفی مانند بنزین، نفتا، گازوئیل، انواع حلال ها، انواع روان‌کار‌ها مانند روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک، روغن پایه، انواع گریس و... از حیث تولیدات داخلی و خارجی، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های آزمایشگاهی کارآمد در این مجموعه آزمون می‌شوند.

سواری با اشاره به صرفه‌جویی ارزی حاصل از انجام تست‌های ویژه محصولات تولیدی در این شرکت‌دانش‌بنیان به اشتغال ایجاد شده در این مجموعه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در حال حاضر با ۱۲ نفر نیروی انسانی با تعریف طرح‌های توسعه‌ای زمینه را برای ایجاد اشتغال بیش‌‍تر تا ۲۰ نفر فراهم کرده است.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در زمینه آنالیز انواع فرآورده‌های نفتی، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و نظارت کمی و کیفی، تهیه و تدوین فرمولاسیون با توجه به ماهیت فرآورده ها، سنتز و تولید نانو ذرات و نانوسیال جهت استفاده در صنایع مختلف، شیرین سازی فراورده‌های نفتی، طراحی و ساخت واحد‌های نیمه صنعتی، مشاوره در پیاده سازی استاندارد ۱۷۰۲۵ و پیاده سازی سیستم ایمنی در واحد‌های تولیدی و آزمایشگاهی فعالیت دارد.

این فعال حوزه فناوری با تأکید بر حمایت بیش‌تر از مجموعه‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی در جهت رقابتی‌تر شدن این مجموعه‌ها گفت: بدون شک برای حصول نتیجه نهایی و صرفه جویی در منابع مالی و سرعت بخشیدن به روند پژوهش، استفاده از خدمات و تجارب مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور، امری ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته