دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین سکوی پرتاب موشک‌های سوخت مایع آماده شد

نخستین سکوی پرتاب موشک‌های سوخت مایع آماده شد
نخستین سکوی پرتاب بین‌المللی چین برای موشک‌های سوخت مایع تکمیل شد.
کد خبر : 916176

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ساخت نخستین سایت بین‌المللی پرتاب راکت‌های سوخت مایع در چین طی چند روز گذشته به طور رسمی در شهر ونچانگ، استان جزیره‌ای هاینان در جنوب چین به پایان رسید.

سکوی پرتاب جدید که نخستین سایت پرتاب فضاپیمای تجاری چی است مجهز به حالت پرتاب سریع ابتکاری است که به طور قابل توجهی کارایی پرتاب را بهبود می‌بخشد و زمان آماده سازی آن را کوتاه می‌کند.

به گفته متخصصان فضایی، سایت پرتاب مذکور برای پاسخگویی به نیاز‌های پرتاب بیش از ۱۰ مدل موشک از جمله لانگ‌مارچ و جیلیانگ از توسعه دهندگان مختلف طراحی شده است.

ساخت نخستسن سکوی پرتاب موشک با سوخت مایع اواخر سال میلادی ۲۰۲۲ آغاز شد و طراحی و تکمیل آن نشان دهنده قدرتمندی در فناوری‌های بروز برای مرکز پرتاب است. 

اکنون انتظار می‌رود که این مرکز برای نخستین ماموریت پرتاب موشک وارد مرحله آموزش کامل سیستم مشترک شود.

یانگ تیان لیانگ، رئیس شرکت پرتاب هوافضای تجاری بین‌المللی هاینان در گفت‌و‌گوی رسانه‌ای شرح داد: ما با اشتفاده اط موشک واقعی که احتمالا لانگ‌مارچ باشد سکوی پرتاب تازه‌ساخت را آزمایش می‌کنسم و هدف از انجام آن حل شدن تمام چالش‌ها و مشکلات احتمالی قبل از پرتاب‌های تجاری است. 

 سکوی پرتاب فضایی جدید چین پایدار و قابل اطمینان است و از اهمیت بسزایی در پروژه‌های فضایی این کشور برخوردار است.

این پایگاه دارای برنامه تدوین شده جهت اجرای پرتاب‌های موشکی متعدد است که نه تنها ماموریت‌های متعدد چین را اجرا می‌کند بلکه امکان اجرای پروژه‌های همکاری بین المللی را فراهم کرده است. این پایگاه فضایی با تکیه بر تکنولوژی‌های پیشرفته، توانایی پرتاب موشک‌های سنگین و متوسط را به مدار میانی دارد.

این پایگاه فضایی به عنوان مرکزی برای توسعه و اجرای فعالیت‌های فضایی چین محسوب می‌شود و نمادی از پیشرفت فناوری فضایی این کشور است. میلیون‌ها نفر از علاقمندان حوزه فضا و دانشمندان علوم فضایی چین و جهان، توسعه این پایگاه را به عنوان یک گام بزرگ در پیشرفت فضایی چین تحسین کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته