دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید روزانه ۱۹ لیتر آب از هوا با دستگاه کوچک خانگی

تولید روزانه ۱۹ لیتر آب از هوا با دستگاه کوچک خانگی
مبتکران روند جدیدی در صنعت فناوری سبز ابداع کرده‌اند که می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی از هوای محیط، آب تولید کند.
کد خبر : 915989

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازاینترستینگ اینجینیرینگ، در اقدام نوآورانه جدیدی، یک شرکت دانش‌بنیان به نام «نوشیدنی ساز» «DrinkingMaker» در آستانه عرضه دستگاه جدیدی به نام «دیرنکینگ واتر» «آب آشامیدنی» است نوعی آب سردکن چندمنظوره است که با استفاده از انرژی خورشیدی نسل بعدی کار و آب را از هوا استخراج می‌کند.

با توجه به بحران اقلیم که منجر به کمبود آب می‌شود، این شرکت با الهام از سوسک‌های صحرایی و کاکتوس‌ها دستگاه آب آشامیدنی ساخته است که هوا را به آب (AWD) تبدیل می‌کند.

بر اساس اعلام این شرکت، این دستگاه می‌تواند روزانه تا ۱۹ لیتر آب تولید کند، علاوه بر این، می‌توان کارتریج‌های گزینشی غنی از مواد معدنی را در آن تعبیه کرد و کاربر قادر خواهد بود آب معدنی را بر اساس نیاز‌های شخصی خود سفارشی کند.

با این حال، بارزترین ویژگی این محصول این است که یک تصفیه کننده هوا و یک رطوبت گیر نیز محسوب می‌شود و مجهز به سیستم انرژی خورشیدی است که حتی در سفر نیز قابل دسترسی است.

این شرکت ادعا می‌کند که دستگاه چند منظوره حتی در شرایط بسیار خشک نیز به طور موثر عمل می‌کند، زیرا از دو فناوری (AquaFetch+) (فناوری تولید آب و رطوبت زدا) و فناوری پیشرفته گرافن تغذیه می‌شود استفاده می‌کند.

دیرنکینگ میکر می‌گوید این دستگاه آب را در مناطق خشک جذب می‌کند و منابع ارزشمندی از آب را را حتی در خشک‌ترین مناطق تضمین می‌کند. هر کجا باشید «آب آشامیدنی» آب خالص بی حد و حصری را ارائه می‌دهد. از آزمایشگاه‌ها گرفته تا بحران ها، حتی مناطق جنگی، منابع آب تمیز فراوان و آرامش خاطر با این دستگاه تضمینی است.

دستگاه آب خوری نوشیدنی ساز، از نظر اندازه شبیه به یک دستگاه اسپرسوساز رو میزی و به نظر مقرون به صرفه‌تر است.

این سیستم از محیطی عاری از باکتری، ویروس و آلرژن در بهار و تابستان ایجاد و از سلامت تنفسی اعضای خانواده محافظت می‌کند. دستگاه‌های تبدیل هوا به آب که به عنوان نسل بعدی آب خوری‌های اتمسفر ۳ در ۱ نامیده می‌شوند، کمپین تأمین مالی جمعی خود را در یک وب سایت تأمین مالی جمعی آمریکایی، راه اندازی کرده است. 

گفته می‌شود نسخه اولیه AWD با قیمت ۳۲۹ دلار و نسخه پرو ۳۳۹ دلار قیمت دارد. با این حال، این قیمت‌ها برای پیش سفارش از طریق کمپین وبسایت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته