دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان فضایی:

در گذشته با یک تلفن پرتاب فضایی متوقف می‌شد/ رونق صنعت فضایی با عزم رئیس جمهور شهید

در گذشته با یک تلفن پرتاب فضایی متوقف می‌شد  رونق صنعت فضایی با عزم رئیس جمهور شهید
حسن سالاریه گفت: حوزه فضایی در دولت سیزدهم یک حوزه رو به جلو، پیشرو و شتابان بود که با عزم و اراده آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید صورت گرفت
کد خبر : 915960

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز مراسم پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در شکوفایی صنعت فضایی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران و جمعی از فعالین بخش خصوصی در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسن سالاریه ضمن خیر مقدم به مهمان با اشاره به زحمات رئیس جمهور شهید در شکوفایی صنعت فضایی گفت: حوزه فضایی در دولت سیزدهم یک حوزه رو به جلو، پیشرو و شتابان بود که با عزم و اراده آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید صورت گرفت و اگر این اعتماد و عزم نبود خیلی از دستاوردهای صنعت فضایی که باعث افتخار و خوشحالی مردم شده است، رخ نمی‌داد.‌

وی در ادامه افزود: حوزه فضایی یک حوزه پر خطر و تحریمی است که از نظر سیاسی اثرات زیادی در منطقه و جهان دارد و اگر شخص رئیس جمهور و وزرا در مقابل فشارهای کوتاه بیایند نتیجه آن در این حوزه دیده می‌شود و پیشرفتی صورت نمی‌گرد.

رئیس سازمان فضایی در‌ ادامه افزود: در دولت‌های گذشته گاها با یک درخواست، تلفن و.. برنامه فضایی کشور متوقف می‌شد، اما در تمام این سال‌ها گام های مهمی در صنعت فضایی انجام شد.

وی در ادامه گفت: مسیر صنعت فضایی یک مسیر سخت و دشوار است که پیشرفت در این حوزه مخاطرات متعددی دارد و بدون ریسک پذیری و اعتماد به پژوهشگران و متخصصین داخلی امکان پذیر نیست. پشت پرده خیلی از موفقیت‌هایی که رخ می‌دهد ده‌ها تلاش ناموفق قرار دارد اما همه این تلاش ها در مسیر رسیدن به هدف است و بدون این تلاش‌ها صنعت فضایی رشد نخواهد کرد.

سالاریه خاطر نشان کرد: در این حوزه دغدغه رئیس جمهور شهید به عینه قابل مشاهده بود، برگزاری جلسه شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال وقفه و پیگیری‌ها مکرر و مستمر ایشان انگیزه و انرژی وصف ناپذیری در فعالان حوزه فضایی ایجاد می‌کرد.

رئیس سازمان فضایی در انتها گفت: در تمام پروژه‌های موفق فضایی بخش خصوصی نقش موثر و پررنگی داشتند و شخص رییس‌جمهور نیز بر این موضوع تأکید داشتند و تعداد و حجم قراردادهای فضایی با بخش خصوصی در این سال‌ها در نقطه اوج خود قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته