دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی خبر داد؛

برگزاری رئالیتی‌شوی «کارمانی» با هدف جلب مشارکت مردم در جهش تولید

برگزاری رئالیتی‌شوی «کارمانی» با هدف جلب مشارکت مردم در جهش تولید
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی از آغاز پخش رئالیتی‌شوی اقتصادی «کارمانی» از شبکه نمایش خانگی خبر داد و گفت: این برنامه به کوشش سکوی تامین مالی جمعی «کارن‌کراد» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و یک بانک خصوصی ساخته شده تا بستری برای جلب سرمایه‌های کوچک در مسیر رونق تولید و توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان باشد.
کد خبر : 915772

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خاکساری، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هدف از این برنامه را ترویج سرمایه‌گذاری جمعی، رونق کسب‌وکار و معرفی ابزار تامین مالی جمعی به عنوان یک ابزار نوین به سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران عنوان و خاطرنشان کرد: راه اندازی کسب‌وکار‌هایی که نیاز به سرمایه دارند، اولویت اول این برنامه است و طی آن، سرمایه‌های خرد مردمی جمع‌آوری و برای توسعه کسب‌و‌کار‌ها به کار گرفته می‌شود. در این روش از تامین مالی، کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران را در سود خود شریک خواهند کرد.

به گفته وی، در این برنامه، کسب‌وکار‌هایی که واجد شرایط تامین مالی جمعی هستند، بعد از ارزیابی، نظارت و اخذ مجوز از شرکت فرابورس ایران، بر روی سکوی تامین مالی جمعی کارن‌کراد قرار می‌گیرند.

خاکساری در خصوص سقف تامین مالی جمعی هر طرح در این برنامه گفت: سقف تامین مالی جمعی برای هر طرح، ۲۵ میلیارد تومان است و طی آن کسب‌وکارها، طرح خود را حداکثر در یک بازه یک‌ساله به اجرا درآورده و مشارکت‌کنندگان را با مدل مشارکت در درآمد در سود خود سهیم می‌کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص مزیت شرکت در این برنامه تصریح کرد: با تزریق سرمایه در این برنامه، کسب‌وکار افراد رونق می‌یابد و آنها می‌توانند برنامه‌های توسعه‌ای خود را به اجرا دربیاورند. امری که همراستا با شعار سال یعنی جهش تولید با جلب مشارکت مردم نیز هست.

به گفته خاکساری، کارمانی با ارائه بستری امن و شفاف، سرمایه گذاری را برای افراد با هر سطح دانش و تجربه مالی آسان می‌کند. افراد با حداقل ۵۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری در طرح‌های برنده، می‌توانند در سود آن طرح‌ها سهیم شده و به رونق کسب و کار‌ها کمک کنند.

 رئالیتی‎شو کارمانی با اجرای محمد سلوکی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، هر سه‌شنبه ۸ صبح به مدت ۲۵ هفته از شبکه نمایش خانگی فیلیمو به مخاطبان عرضه می‌شود.در این مجموعه، ۵۰ تیم که شرایط لازم برای تامین مالی جمعی را دارند، حضور خواهند داشت. در هر قسمت، دو تیم، طرح‌های خود را به سه متخصص برجسته در حوزه اقتصاد، مدیریت، کارآفرینی و... ارائه می‌دهند. در نهایت تیم‌های برتر موفق به دریافت مجوز برای راه‌اندازی پویش تامین مالی جمعی در سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته