دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهندس متا اخراج شد/ تشدید سوگیری علیه انتشار اخبار غزه

مهندس متا اخراج شد  تشدید سوگیری علیه انتشار اخبار غزه
مهندس نرم افزار متا که در تیم یادگیری ماشینی این شرکت فعالیت داشت، به دلیل فعالیت در نشر محتوای بحران غزه اخراج شد.
کد خبر : 915329

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک مهندس سابق متا از اخراج خود از این شرکت به دلیل حمایت از محتوای مربوط به جنگ غزه خبر داد.

این مهندس نرم‌افزار که فراس حمد (Ferras Hamad) نام دارد، شرکت متا را به جانبداری از مدیریت محتوا علیه فلسطینیان متهم کرده و در دادخواست خود مدعی شده است که متا او را به دلیل تلاش برای سرکوب نشدن پست‌های اینستاگرامی فلسطینیان اخراج کرده است.

فراس حمد، مهندس فلسطینی-آمریکایی که از سال ۲۰۲۱ در تیم یادگیری ماشینی متا مشغول به کار شده بود، از این شرکت به دلیل تبعیض، حذف نادرست محتوا  چند تخلف دیگر به دادگاه ایالتی کالیفرنیا شکایت کرد.

در این شکایت، حمد، متا را به الگوی سوگیری علیه فلسطینی‌ها متهم کرد و گفت که این شرکت کارکنان خود را از پرداختن به مرگ بستگان خود در غزه منع کرده و محتوا‌های آنها را حذف می‌کند و حتی تحقیقاتی را درباره استفاده آنها از ایموجی پرچم فلسطین آغاز کرده است.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون شرکت متا با اتهاماتی مبنی بر سرکوب حمایت از فلسطینی‌هایی که در بحبوحه جنگ زندگی می‌کنند، مواجه شده است و نزدیک به ۲۰۰ کارمند متا در اوایل سال جاری میلادی در نامه‌ای سرگشاده به مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا نگرانی‌های مشابهی را مطرح کردند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته