دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشکال فنی استارشیپ سفر خصوصی به ماه را کنسل کرد

اشکال فنی استارشیپ سفر خصوصی به ماه را کنسل کرد
میلیاردر ژاپنی پرواز خصوصی خود به دور ماه را که قرار بود با موشک استارشیپ صورت بگیرد لغو کرد.
کد خبر : 915084

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی اعلام کرد، سفر خصوصی خود به ماه را که ماموریت "ماه عزیز" نامگذاری کرده بود به دلیل تأخیر موشک استارشیپ لغو کرده است.

مائزاوا که در سال ۲۰۱۸ انجام یک سفر خصوصی به دور ماه را با موشک بزرگ استارشیپ اسپیس ایکس رزرو کرده بود، اکنون این پروژه را به دلیل آماده نبودن موشک استارشیپ در سال ۲۰۲۳ منحل دانست.

مائه‌زاوا پیشتر گفته بود که قصد دارد هشت نفر را با خود در ماموریتی در سال ۲۰۲۳ به ماه ببرد. وی بنیانگذار بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ژاپن و مجموعه‌دار هنری است و براساس برنامه‌ای که آن را "ماه عزیز" می‌خواند، و قصد داشت هشت هنرمند از سراسر جهان به همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت ۶ روز در فضا بمانند.

این میلیاردر ژاپنی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت، من قرارداد را در سال ۲۰۱۸ بر اساس این فرض امضا کردم که ماموریت ماه عزیز تا پایان سال ۲۰۲۳ راه اندازی می‌شود. 

استارشیپ اسپیس ایکس و تقویت کننده فوق سنگین آن، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان را تشکیل می‌دهند؛ این شرکت نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین استارشیپ را در آوریل سال گذشته میلادی انجام داد، اما این ماموریت موفقست‌آمیز نبود. آزمایش دوم در نوامبر سال گذشته انجام شد که اگرچه توانست به مدار بالاتر برود، اما درنهایت شکست خورد؛ این موشک در سال جدید میلادی یک عملیات پرواز را پشت سر گذاشت که باز هم نتوانست به اهداف تعریف شده دست یابد. اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای انجام چهارمین پرواز آزمایشی استارشیپ به عنوان بخشی از توسعه یک استارشیپ خدمه‌دار برای فرود فضانوردان آرتمیس ناسا بر روی ماه تا سال ۲۰۲۶ است.

یوساکو مئزاوا، یک میلیاردر ژاپنی، اعلام کرد که پرواز خصوصی خود به دور ماه با استفاده از فضاپیمای بزرگ استارشیپ شرکت اسپیس ایکس لغو شده است. این تصمیم به دلیل تغییر در برنامه‌ها و زمانبندی او اتخاذ شده است. او قصد داشت با این پرواز تاریخی، به همراه چند نفر دیگر به عنوان اولین گروه انسانی به دور ماه بپردازد.

مئزاوا قبلاً اعلام کرده بود که برنامه او برای این پرواز به دور ماه از ترتیبات خصوصی خود بوده و با هیچ یک از شرکت‌های فضایی دولتی یا خصوصی همکاری نداشته است. او پیش بینی می‌کرد که این ماموریت به دور ماه تا سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

استارشیپ، موشک غول‌پیکر شرکت فضایی اسپیس ایکس است که برای سفر‌های فضایی مهم در خارج از جو زمین طراحی شده، اما در حال حاضر همچنان در دست توسعه و آزمایش است و مئزاوا به عنوان یکی از نخستین مسافران خصوصی که قصد داشتد به وسیله آن به دور ماه بروند، لغو پرواز خود را اعلام کرده است.

با این وجود، مئزاوا همچنان در تلاش برای انجام این سفر فضایی است و اعلام کرده که به دنبال فرصت‌های دیگر برای شرکت در ماموریت‌های فضایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ماه نجوم و فضا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته