دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاوشگر چینی در سمت دور ماه فرود می‌آید

کاوشگر چینی در سمت دور ماه فرود می‌آید
کاوشگر چانگ‌ای چین ابتدای این هفته در سمت دور ماه فرود می‌آید تا نمونه‌های ماه را به زمین بازگرداند.
کد خبر : 914742

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماموریت ماه چانگ‌ای چین در حال مطالعه مکان‌های فرود در سمت دور ماه برای دسترسی زودتر از تلاش برنامه ریزی شده برای فرود در آخر هفته است.

کاوشگر روباتیک چانگ‌ای سوم ماه می (یک ماه پیش) پرتاب شد و حدود ۵ روز بعد وارد مدار ماه شد. در جلسه بیست‌و‌چهارم ماه می (یک هفته پیش) مدیر گروه علمی ماموریت مدارگرد شناسایی ماه ناسا جزئیات پیشرفت تلاش چین در ماه را شرح داد و جزئیات برنامه‌های اکتشاف ماه را به اشتراک گذاشت.

به گفته متخصصان، مشخصات ماموریت چهنگ‌ای‌۶ اساساً مشابه نمونه قبلی آن است که در دسامبر سال میلادی۲۰۲۰ فرود آمد و توانست حدود یک کیلو و ۷۰۰ گرم از مواد ماه را از نزدیکی یک مجموعه آتشفشانی عظیم به در سمت نزدیک قمری در شمال غربی به زمین بازگرداند.

چانگ‌ای‌۶ ظاهراً قرار است، روز یکشنبه (دوم ژوئن) در سمت دور ماه فرود آید و سپس به مدت سه روز به مطالعه منطقه فرود و جمع آوری نمونه مشغول خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نمونه‌ها از طریق کپسول این کاوشگر در ۲۴ ژوئن به وقت پکن در زمین فرود می‌آیند.

این ماموریت جدید، بخشی از برنامه فضایی پیشرفته چین است که به توسعه تکنولوژی‌های فضایی و تحقیقات علمی در فضا می‌پردازد. چین به دنبال آن است که نگرانی همگان درباره متعادل سازی منابع معدنی را حل و فصل کند.

این ماموریت شامل استفاده از فناوری‌های پیشرفته رباتیک و هوا فضا به منظور جمع آوری نمونه‌های قمری و اطلاعات جدید از تاریخچه فیزیکی ماه است؛ بخشی از این ماموریت نیز شامل بررسی‌های علمی در حوزه زمین شناسی، فیزیک، شیمی و بیولوژی تنها قمر زمین می‌شود.

چانگ ای‌۶ در این ماموریت تلاش می‌کند تا نمونه‌ سنگ‌های قمری را جمع آوری کند و سپس این نمونه‌ها را به زمین برگرداند تا محققان و دانشمندان بتوانند آنها را برای بررسی‌های دقیق‌تر و مطالعات علمی بیشتر استفاده کنند. این ماموریت نشان دهنده پیشرفت چین در حوزه‌های فضایی و علمی است و نشان از توانایی های بالقوه آن در علم و تحقیقات روی سطح ماه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته